LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/

Laatste nieuws

15-12-2016 - Nieuw !!! Jaaroverzicht 2016 !!!!!

 

Net als bij het NOS-journaal en Studio-sport heeft de Firebladeclub vanaf dit jaar een eigen jaaroverzicht !

Veel lees plezier en nog even nagenieten !

 

Jaaroverzicht Firebladeclub 2016….een memorabel jaar…..
 
16 januari 2016:
Na een te lange “winter” begint het motorbloed weer te stromen. Het heeft feitelijk niets met motorrijden te maken maar het stukje gezelligheid en betrokkenheid komt vanavond volop aan bod.

 
RIBHOUSE TEXAS WOUDENBERG is de ontmoetingsplaats voor het 1e clubevenement. Een avondje lekker eten, drankje nuttigen en weer met alle leden bijpraten.
Vooraf had het bestuur nog een bestuurs bijeenkomst gepland om een aantal lopende zaken met elkaar door te spreken. De eerste waren er dus al rond 19.00 uur terwijl wij volgens planning  rond 20.30 uur aan tafel  zouden kunnen gaan.

                     
20.30 uur blijkt in de praktijk  22.00 te worden, de hut zit afgeladen vol! Ongeveer 20 leden met aanhang hadden wel zin in een overheerlijke sparerib dus als we dan eindelijk zitten kunnen we los!
Zoals we van de Ribhouse Texas gewend zijn is het eten super, de drank voldoende en met z’n allen maken we er een gezellige avond van.


Rond middernacht heeft iedereen voldoende tot zich genomen, het 1e clubevenement is weer zeer geslaagd!
 
Motorbeurs Utrecht 18 t/m 21 februari 2016:


Nog steeds te koud en nog steeds te nat maar motorrijdend Nederland komt weer in beweging. De motorbeurs in Utrecht is het 2e clubevenement, en als gezelligste motorclub van Nederland mogen wij daar weer niet ontbreken.


Woensdagavond de stand opbouwen, via Honda Europa krijgen we voor de beursperiode een mooie SP tot onze beschikking en door onze clubsponsor BOR Motoren wordt er een fraaie demomotor op de stand geplaatst.


Ook al onze sponsors zijn aangeschreven, kunnen wij als Firebladeclub jullie bedrijf misschien tijdens de motorbeurs extra promoten? Hotel Am Tunnel – RAD – Superpole – Putoline en Double Tronics reageren hier positief op! Banners, stickers, pennen en folders worden op de beurs door onze stand bemanning aan de man gebracht!


4 dagen weer van alles op motorgebied te beleven tijdens de beurs! Er worden bezoekjes gebracht aan onze sponsoren die ook op de beurs aanwezig zijn en de nodige leden zien de motorbeurs nog steeds als start van het motorseizoen en brengen onze stand een bezoek.



De nodige bezoekers tonen interesse in onze club, en de demo van BOR trekt heel wat mensen die onze blikvanger van wat dichterbij willen bekijken.
Zondagavond alles weer opbreken, de SP retour naar Honda Europa, BOR haalt zijn demo op…..de beurs zit er weer op!
 
Algemene ledenvergadering 20 maart 2016:


3e clubevenement (nou ja, evenement?) is de algemene ledenvergadering.



We hebben Steakhouse Cunera weer bereid gevonden ruimte ter beschikking te stellen voor onze jaarlijkse ALV. De opkomst is redelijk, zo’n 15 personen hebben de moeite genomen om over onze clubbelangen te komen praten.


Voorafgaand aan de vergadering wordt de financiële huishouding van de club gecontroleerd. De kascontrole wordt goedgekeurd en de vergadering kan beginnen.


Onder leiderschap van onze voorzitter wordt de agenda puntsgewijs afgewerkt. Alles wat besproken wordt word door Willemijn weer netjes genotuleerd.
Belangrijk punt tijdens de vergadering: afgesproken wordt dat Lineke de facebook-pagina van de club opnieuw in de lucht zal brengen.

 



Het resultaat mag op dit moment heel goed genoemd worden, de pagina wordt veel bezocht en we krijgen veel positieve reacties.  Lineke, bedankt!
Na 2 uur discussiëren wordt de vergadering gesloten.


Ten Kate Pitstopdag 9 April 2016:


Voorafgaand aan de WKSB race op Assen zet Ten Kate zijn deuren open voor elke motorgek.



Het 4e clubevenement, natuurlijk staan wij daar ook weer met onze clubstand!



Er kon weer uitgebreid rondgeneusd worden in  de winkel en werkplaats. Ook stonden de bekende vermogensbanken opgesteld zodat een aantal leden op het eind van de dag eindelijk echt wisten hoeveel ( of hoe weinig ☺) vermogen hun Blade heeft!



De hele dag was het weer een drukte van belang! Veel leden kwamen de clubstand bezoeken, deden zich tegoed aan de koopjes die voorhanden waren en bezochten de vele demo’s die op het buitenterrein gegeven werden. Ook was er een paddock vol classic racers uit diverse decennia, van de jaren vijftig tot aan het heden.
Een mooie dag die onder zeer goede weersomstandigheden gehouden kon worden.


1e clubrit 10-4-2016:


Eindelijk, het aktieve seizoen begint direct met een flinke rit, we mogen eindelijk weer rijden!  Een tocht die bestaat uit bekende stukken, bekende stukken 'andersom' en nieuwe stukken. In totaal ca. 260km. We starten (en eindigen) bij v.d. Valk in Apeldoorn.  



De route gaat een stuk over de Veluwe, langs de rand van Overijssel en een klein stukje dat grenst aan de Achterhoek.
In de nacht van zaterdag op zondag regent het nog, hopelijk kunnen we wel droog beginnen!

 



Zondagmorgen schijnt gelukkig het zonnetje, de weg is hier en daar nog nat maar dat mag de pret niet drukken. Rond 09.45 uur verzamelen er zo’n 15 leden van de Firebladeclub in Apeldoorn. Nog wel een beetje fris dus eerst de inwendige mens van koffie en/of thee voorzien. We mogen 2 nieuwe leden begroeten die dus voor het eerst een tocht van de Firebladeclub meerrijden.



Er wordt in 2 groepen gereden. Eerste stuk gaat over de Veluwe richting ijsseldijk. Bij Kootwijk is de doorgaande weg van de route afgesloten….Sanders devies volgen…. Gewoon de route volgen, omdraaien kan altijd nog. De weg is voor 99% gereed dus kunnen we gewoon door. In de buurt van Wapenveld een koffiestop en met z’n allen naar de oordopjes van Moniek gezocht.


Vaste stop in deze regio is Eet Tapperij Bijsterbosch. Zonnetje schijnt lekker en buiten op het terras wordt de bekende Bijsterbosch uitsmijter genuttigd.
Al met al een leuke route en rond 16.00 uur arriveren we weer in Apeldoorn bij van der Valk. Nog even napraten, een drankje nuttigen en daarna alweer afscheid nemen….wat gaat zo’n dag dan toch weer snel!

 



Eerste pechbeurt dit seizoen is voor Marcel. Op de terugreis valt de Repsol-Blade stil……accu dood. Wegenwacht en sleepwagen komen er aan te pas! Marcel en Claudia op 1 i.p.v. 2 blades verder naar huis. Met de repsol is het ook weer goed gekomen.

Pinksterweekend 13/16-5-2016:


Het 1e club-weekend van de club. We zullen in de Pfalz verblijven. Een gebied op de grens van Duitsland en Frankrijk, net boven de (Noord) Vogezen. Er zijn bedden en een vakantiehuisje gereserveerd bij hotel Tausendschon in Fischbach.



Verzamelen bij het bekende van der Valk complex te Urmond, vertrekpunt van dit weekend. 13 leden vertrekken op vrijdag, Tom en Willemijn zullen een dag later vertrekken i.v.m. andere verplichtingen.
Onder een heerlijke zon eerst maar een bakkie koffie voordat we aan de 1e route beginnen. We rijden in 3 groepen a 5 personen…..dat is te overzien!



Bepakt en bezakt laten we de 1e kilometers op vooral Belgische autosnelwegen onder de wielen doorgaan. Na ca. 100 Km vindt Michel het wel genoeg, de rest van de route gaat binnendoor.



Een koffie cq. Snackstop tussen Dasburg en Vianden onder zeer warme omstandigheden, jammer genoeg zou daar in de loop van de middag verandering in komen.
Rond een uur of 3 begint het te spetteren, in eerste instantie lijkt het mee te vallen maar de weergoden zijn niet met ons. De laatste 100Km moeten onder werkelijk barre omstandigheden worden afgelegd. Complete waterstromen die naar beneden komen, storm en heeeeel veeeel regen! Nog even geschuild op een vliegveld en na een korte stop de laatste kilometers afgelegd.

 

Na ca. 450 Km komen we eindelijk bij het hotel aan, een biertje hebben we wel verdiend dacht ik!

 

Groep 2 en 3 melden zich ook binnen afzienbare tijd, de club is weer compleet. Snel douchen, droge kleding aan en na een poosje wachten konden we aan tafel. Na het eten nog even natafelen, de dag met elkaar op gepaste wijze en onder het genot van het bekende natje besproken………heerlijk slapen!



Zaterdag en zondag mooie routes in de omgeving van Fischbach gereden. De omstandigheden zijn goed en we vermaken ons best! Helaas zijn er toch weer 2 pech gevallen te melden: Thierry legt zijn 2010 in het gras en Michel staat 10 Km voor de finisch zonder benzine……..☺. Pleisters op de 2010 en met een jerrycan wordt voor Michel nieuwe brandstof aangevoerd. Ook weer opgelost.



Minpuntje van het hotel was het lange wachten op het avondeten……….vlg. mij zit Johan er nog! Na politiek overleg met de hoteldirectie konden we in plaats van 22.00uur al om 21.00uur eten(????) Voor de rest geen kwaad woord over de locatie, alles super geregeld!



Maandag, weer terug op huis aan. Het begint helaas weer met een pechgeval. Jarno heeft zondagmiddag een proefritje op Eriks blade gemaakt………..maandagmorgen staat die zelfde blade met een lekke achterband. Voorzichtig naar de pomp gereden en het reparatiesetje van Johan uitgeprobeerd. Alles weer super, rijden maar!  Ook dit is van korte duur, ergens achter Johanneskreuz wordt groep 1 door “die polizei” van de weg gedirigeerd. Het regent, dus snelheid kan het niet wezen…..”Auspuff-kontrolle”  scheisse….! 10 man, 8 man moet killer monteren, 2 man hebben deze niet bij zich. Na het uitschrijven van 10x € 25,-- kunnen we gelukkig weer verder.



Het regenen houdt snel op en we kunnen ons nog lekker vermaken op de terugweg. Weer een super weekend achter de rug!


2e clubrit 5-6-2016 (Peulke):


5 juni, het beloofd weer een mooie dag te worden. Het zonnetje schijnt s’ochtends al lekker, we zetten koers naar café het Peulke te Rossum voor de jaarlijkse Duitsland-rit van Erik.



De lengte van de rit bedraagt ca. 300 km en met de aanrijroute’s van de meeste leden wordt de 500 Km grens ruimschoots overschreden.
Een aantal leden verzamelen bij het pompstation aan de A1 net na Beekbergen. Hiervandaan rijden we oostwaarts en via Oldenzaal komen we bij het bekende café het Peulke.

 
 
Verzamelen ergens rond 10.00 uur, en de deelnemers druppelen binnen. Bakkie koffie en weer bijpraten met onze reisgenoten. Voor vertrek wijst Johan mij nog even op een spijker(?) die plek heeft gezocht in mijn achterband……. Lekker vertrekken zo!!. Als je plat komt te staan moet je even bellen, dan kom ik met mijn reparatie-setje naar je toe! Wat een vriend hey! Ik heb hem die dag niet nodig gehad, het rubber bleef op spanning.
Rond half elf wordt het vertreksignaal gegeven en er wordt in 3 groepen gestart. Sander (ca.12 man), Erik (5 man) en Michel (2 man??) zijn de voorrijders. Goed begin, goed verdeeld ☺
Door een sputterende garmin van Sander duurt het even voor we de gang hebben, en dan heb je de gang moet je na 70Km alweer stoppen. Een paar oude mannen moesten een sanitaire stop doen en koffie drinken.



Na deze onverwachte stop gaat het gas er weer op en stoppen we weer voor de middag lunch. De groep is niet helemaal compleet meer, Erik en consorten lunchen op een andere locatie.



De innerlijke mens is weer verzorgt, nu nog wat brandstof voor de Blade’s verzorgen en snel de schaduw weer opzoeken!



Het weer is en blijft goed, de route is super! Na veel omzwervingen belanden we rond half vijf weer in Nederland en we eindigen uiteindelijk weer bij café het Peulke.
Na even nagepraat te hebben en wetende dat de snitzels wel heel lang gaan duren keren de meeste leden weer huiswaarts.
Een mooie tocht, weer veel ervaringen rijker.


PS. Week hierna die spijker er maar uit de achterband laten trekken, plakkertje aan de binnenkant, top! Volgende week gaat een select groepje gezamenlijk naar de TT, uiteraard gaan we op de Blade !!


24 t/m 27-06 2016 TT-Assen:

 


Veel van de Bladerunners houden het laatste weekend van juni vrij……….TT-weekend, daar moet je natuurlijk bij zijn! Het is geen officieel Firebladeclub-evenement maar een aantal leden heeft een mooi plan bedacht.
Arie – Rens – Jeroen – Thierry – Tom – Kevin en ondergetekende zijn al maanden van te voren bezig om een onderkomen voor het bewuste weekend te regelen. Camping de Vogelpoel in Hooghalen zal ons onderkomen voor 4 mooie dagen worden. Pas Partout-kaarten zijn van tevoren georganiseerd ☺



We gaan natuurlijk op de Blade’s maar voor ons verblijf op de camping moet er wel wat spul met de Clio vervoert worden. Woensdag dumpt Arie zijn spullen en die van Jeroen en Thierry in Culemborg, en donderdagavond dropt ook Rens zijn spullen in Driel. Vol laden die Clio, incl. een paar kratjes bier…. Dat moet goed komen!


Verzamelpunt motorrijders vrijdagmorgen rond 09.00 bij carpoolplaats den Dolder. Tom moet vrijdag nog werken dus die komt s ’avonds rechtstreeks naar de camping met z’n koekblik……. Het is redelijk weer als de motorrijders om 09.00 uur verzamelen in Den Dolder, Thierry z’n blade is nog in reparatie dus heeft hij de Ducatie van z’n vader voor 4 dagen geannexeerd.
 
Het gas gaat erop en via de A28 rijden we richting Amersfoort – Zwolle om bij afslag Staphorst de snelweg weer te verlaten. Bij het bekende pompstation worden de Blade’s afgevuld en de innerlijke mens met een bak koffie verwend. Niet veel later komt ook Kevin met de Clio aan, voorlopig is de club bijna compleet.


We starten met het laatste traject; de Clio volgt de A28, de motoren gaan via Meppel langs het kanaal tot aan Smilde. Het is dit jaar voor het eerst dat de wedstrijddag op zondag wordt verreden dus kunnen we dit jaar ook de trainingsdagen bezoeken. Snel de tentjes opbouwen, dan kunnen we vanmiddag naar het circuit!

 



Rond half elf arriveren we bij de camping, Kevin is er ook al. De Vogelpoel is een mooie, rustige boerencamping, niet zo’n TT-camping waar de 24uur per dag gefeest wordt. We moeten ook aan onze nachtrust denken.
Boerin Trees wijst ons de plek waar onze tentjes worden opgezet, een houten campeertafel mogen we er pal voor zetten……alles goed geregeld!



Het weer is goed, nog snel een bakkie leut, en daarna hop-hop-hop op naar het circuit!



De camping ligt ongeveer 6 Km van het circuit af dus zijn we er zo. Parkeren op de overdekte parkeerplaats achter de hoofdtribune, ziet er super uit hoor! Op de trainingsdagen mag je op elke willekeurige talud- of tribuneplaats gaan zitten. Wij kiezen voor de vrijdagmiddag de Geert Timmer tribune.



Het is gezellig druk en we zoeken een mooi stekkie op de GT-tribune. Het is heerlijk weer en we vermaken ons opperbest!



Natje en een droogje op loopafstand, mooie trainingen wat wil een mens nog meer? Rond 17.00 uur hebben we het wel gezien, Tom komt vanavond en we moeten nog ff boodschappen voor de bbq organiseren.


De plaatselijke supermarkt in Hooghalen blijkt door z’n hele vleesvoorraad heen te zijn. Een paar speklappen, frikandellen en hamburgers is het enige vlees wat we nog kunnen scoren……..vlg. mij zijn er een paar meer geweest die gingen barbecueën ☺. Kratje bier er bij…..de avond kan niet meer stuk. Onder leiding van topkok Arie den Blijker wordt het vlees opgewarmd……het smaakt heerlijk…..wat hebben we het toch goed!


Tijdens het eten staan we in app-kontakt met Tom, hij zit in de file…..(zal wel voorop gereden hebben) en het kan wel ff duren voordat hij in Hooghalen aankomt. Geeft niets jonguh, de krat is nog niet leeg, dus doe maar rustig aan!
Inderdaad, rond 21.00 uur heeft Tom ook de boerencamping weten te vinden, snel een hamburger naar binnen werken en dan de tent maar opbouwen.


"Dat ding staat zo" memoreert onze voorzitter maar zonder beschrijving blijkt het toch wel een klus te zijn. Arie kan het niet meer aanzien en zorgt er voor dat Tom ook onderdak heeft voor de 1e nacht.
s’ avonds lopen we nog even naar het centrum van Hooghalen. Bij de plaatselijke kroeg staat er een duo wat Nederlandstalige nummers te verkrachten. Er is bier, het is best wel gezellig dus wat maakt het uit? De 1e dag komt ten einde, mooi man!


Zaterdag 25 juni. We staan rond 08.00 op, het is lekker weer dus we kunnen in de buitenlucht van een ontbijtje genieten. Nadat we aan onze sanitaire verplichtingen hebben voldaan stappen we op de Blade om richting het circuit te gaan. Via Hooghalen rijden we richting Assen, maar net voor Assen is er een motorrijder op z’n plaat gegaan. We worden de N33 op gedirigeerd en na ca. 15 Km kunnen we bij afslag Gieten weer keren. Bij het lokale pompstation staan de plaatselijke veldwachters motoren te controleren, dat hadden we op de heenweg al gezien, dus met gematigde snelheid en gematigd geluid (Jeroen!) het pompstation voorbij gereden. We arriveren al snel weer bij het circuit en stallen de motoren weer achter de hoofdtribune.


Vandaag willen we een tribuneplek op de noordlus (bij TT-World) bemachtigen, kunnen we het mooi eens van een andere kant bekijken. Als we naar deze stek toe lopen komen we een aantal leden- en oud-leden van de Club tegen. Jan Timpers met aanhang wordt waar genomen en even later komt de familie Spetter voorbij…….onkruid vergaat niet! Even gezellig bij staan praten waarna iedereen zijn eigen weg kiest.


De trainingen zijn mooi, we hebben een mooi plaatsje en we kunnen niet wachten totdat de kwalificaties worden verreden……het klapstuk van de zaterdag….. kwalificatie van de MotoGP!


De kwalificaties worden onder wisselende omstandigheden afgewerkt, lichte regen, dan weer droog…. Een aantal politiële kanshebbers op pole-position haken vroegtijdig af door crashes. Uitslag : Dovizioso – Rossi – Redding – Marquez – Crutchlow ………. Een mooi 5-tal om zondag de GP mee te laten starten !


De zaterdag zit er ook op en in een miezerregen zoeken we de camping weer op. We besluiten om in Smilde de plaatselijke chinees op te zoeken voor een passende maaltijd. s’ avonds weer bij de kroeg in Hooghalen beland……het was weer een mooie dag…..slapen!


Zondagmorgen horen we rond 05.00uur de eerste motoren al weer langs vliegen…..das wel erg vroeg. Wij zullen rond 08.00 uur naar het circuit gaan, de weersvoorspellingen zijn minder dus ook het bouwzeil van Rens gaat mee…..kunnen we bij nattigheid mooi droog onderzitten.


Rond half negen hebben we de motoren achter de Stekkenwal geparkeerd en bij de toegangscontrole wordt het bouwzeil van Rens in beslag genomen…..te gevaarlijk wordt er verteld…
Ala, het is droog, zo nu en dan een zonnetje dus het zal wel loslopen! We zoeken ons plekje op het talud op, zo rond kwart voor negen kun je nog een redelijk stekkie scoren met zicht op de video-wall.

 


Arie vertrouwd het weer niet en heeft passende maatregelen genomen…..oliepak aan, dan blijf je wel droog!
11.00 begint het programma en we zien mooie races in de Moto-2 en 3. Het weer is best, lekker zonnetje dus kom maar op met de matadoren!


Nog even een gezond(?) broodje shoarma met een klein beetje saus naar binnen werken en dan kan het beginnen.  Voor de warm-up begint het weer te betrekken en de eerste druppels vallen op ons neer. Gelukkig wordt het weer droog zodat er toch op droog asfalt gestart kan worden. Tijdens de race begint het toch weer te regenen en na 14 rondes gaan de hemelsluizen helemaal open…… holy moly……we krijgen een partij water op ons neer, niet te geloven. De race wordt stil gelegd, op sommige plekken van het circuit staat er 5 cm water, te gevaarlijk !!


Rond 15.00 uur wordt de race herstart over 12 ronden. Rossi neemt te veel risico op wederom een natte baan en gaat onderuit…..shit! De echte regenrijders komen nu naar voren en geheel onverwacht scoort Jack Miller zijn 1e Moto-GP overwinning.


We zijn doornat, dus na de Moto-GP meteen de Blade’s opgezocht, terug naar de camping om te douchen en droge kleding op te zoeken. Nog niet aangekomen op de camping breekt het zonnetje al weer door……wat is Nederland toch een raar land! Snel in Smilde bij de supermarkt ingrediënten voor een bbq ingeslagen, daarna op het nabijgelegen viaduct de uittocht van de Dutch TT bekeken.

 
 
S’ avonds gaat Tom weer huiswaarts, moet maandag weer aan de bak. Tentje afbreken en daarna lekker bbq-en, biertje erbij.


Afgezien van de zondvloed tijdens de MotoGP-race hebben we toch een mooie dag beleeft. Tom sluit rond 21.00 uur aan in de file, hij heeft nog 200 Km te gaan. Wij zoeken bijtijds het luchtbed op, wij zullen maandagmorgen opbreken en het thuisfront weer opzoeken.


Weer een jaar wachten op Nederlands mooiste motor-spektakel, jammer. Er wordt afgesproken dat we in 2017 weer bij Trees op de camping gaan staan, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Hou de website in de gaten, vooraf gaan we polsen hoeveel leden er de volgende editie mee willen maken.


3e clubrit 3-7-2016 - Zeeland:


Op 3 juli word de 3e clubrit verreden, een rondje Zeeland. Veel clubleden vinden het daar te kaal en te plat, maar persoonlijk vind ik dat je er mooi kan rijden. Je moet er wel een aanrijroute van 175 Km  voor over hebben, maar dan heb je ook wat!



Ze hebben niet het beste weer opgegeven maar zondagmorgen lijkt het wel mee te vallen. Ik rij weg op nat wegdek maar na 80 Km A15 is het asfalt alweer droog en kunnen we buiten koffie drinken. Arie weet ook Alblasserdam te vinden dus met 3 man sterk rijden we richting Zeeland.


Vertrekpunt van de route is restaurant “de Caisson”, een stekkie waar wel eerder een club rit hebben gestart en/of geëindigd.


Claudia en Marcel sluiten zich bij ons aan en met een overweldigende bezetting van 5 deelnemers starten we de tocht. Wel makkelijk zo, kunnen we gewoon in 1 groep rijden ☺
Een rondje van 200 Km met een tussenstop in het paviljoen pal aan zee. Het weer is goed, zonnetje erbij en de kilometers gaan gewillig onder de wielen door. Rond 12.00 uur bereiken we onze pauze-plaats en buiten op het terras genieten we van koffie/thee en een heerlijke uitsmijter.


 
Innerlijke mens weer verwend, we stappen op voor de 2e etappe. Toch kun je mooi rijden in Zeeland, het weer is goed wat het tempo er wel een beetje uithaalt, er zijn veel zondag toeristen op de weg.
Rond 16.00 uur, 200 km verder bereiken we weer onze startplaats. Tanken worden afgevuld voor de terugreis.


Gezamenlijk rijden we terug naar Alblasserdam voor een laatste consumptie bij Tom in de achtertuin. Het was weer een geslaagde dag, een mooi rondje Zeeland!  Op naar het volgende evenement.


15 t/m 18 juli Eifel-weekend:

 



15 juli, er staat weer een prachtig weekend op ons te wachten. 17 personen hebben zich aangemeld voor een weekend in de Eifel, DE speeltuin voor iedere motorrijder.
10.00 uur verzamelen bij ons bekende stekkie in Urmond. Voordat we aan de koffie gaan eerst de tank nog afvullen, vandaag staat er een toertochtje van 330 Km op het programma, niet te laat vertrekken dus!



We treffen onze mede reisgenoten aan op een zonovergoten terras, wat kan er nog misgaan? Bakkie koffie en bijpraten waarna we rond half elf besluiten om aan de 1e etappe te beginnen. 3 voorrijders gaan voorop redelijk evenredig met deelnemers bedeeld.  Via Zuid Limburg verlaten we Nederland en vermaken ons opperbest op de mooie wegen die de route biedt.


Onderweg natuurlijk ruim tijd vrijmaken voor een broodje bock- curry of welke worst dan ook, het is weer genieten.


Na de middagpauze vervolgen we onze route en onderweg vraag ik me vaak af waarom ze deze wegen niet in Nederland hebben liggen? Allemaal even mooi en even prachtig, we leven ons uit. Einddoel van deze dag is ons hotel “Alte Dorfschanke”, een echte aanrader! Bij aankomst worden de kamersleutels verdeeld en de bagage van de motor afgehaald. Snel t-shirt en korte broek aan, ik lust er wel 1…..



s’ avonds krijgen we een heerlijk schnitzel-menu voor gezet, dat gaat er wel weer in. Na het eten de hele avond op het terras door gebracht met een hapje en het beroemde sapje………..lekker slapen!


Zaterdag staat er een mooie route rond de Moezel gepland, 240 Km bij perfecte weersomstandigheden!  Ik kan me niet voorstellen dat dit geen mooie dag gaat worden. Eerst een heerlijk ontbijt wegwerken, 10.00 uur staat gepland om te starten.
Het ochtend gedeelte gaat over mooie wegen met een hoog 5-landentocht gehalte, dat is echt niet verkeerd, super mooie wegen onder heerlijke omstandigheden!


Onderweg stoppen we natuurlijk voor het broodnodige vocht en onmisbare uitsmijters. In de middag komen we ook voorbij Cochem, en we rijden via de heerlijke 259 naar boven toe. Op het uitzichtpunt pauzeren we om eventuele achterblijvers in een mooie pose op de gevoelige plaat vast te leggen.


Helaas komt er ook weer een einde aan deze mooie route en rond 17.00 uur komen we weer bij ons hotel aan. Ketting smeren, lekker douchen en korte broek weer aan. Op het terras een lekker biertje drinken waarna we weer verrast worden met een heerlijke maaltijd, super geregeld allemaal!



Vandaag is Erik jarig en dat moeten we natuurlijk op het terras vieren. Cadeaus worden overhandigd en uitgepakt, Erik staat in het middelpunt van de belangstelling.


Het is een super gezellige avond en de bediening kan het amper voorlopen. Na vele consumpties zoeken we rond middernacht ons bed op, het was weer een mooie dag, morgen weer op huis aan!


We hebben echt geluk dit weekend, zondagmorgen blijken de weergoden met ons te zijn. Het weer is s’ ochtends vroeg al weer opperbest, dat belooft weer wat. 08.00 uur ontbijten, daarna de tassen pakken en de kamers ontruimen, we moeten weer richting Nederland. Tassen worden op de Blade’s geknoopt, we zijn er weer klaar voor.

Fabian en Anouk sluiten voor vandaag aan, de club is weer met 2 personen uitgebreid. Voor dat we wegrijden worden we door de hoteleigenaar op de foto gezet, een mooi stel hoor!

 




Het 2 minuten signaal wordt gegeven, vandaag leidt de route naar Venlo, 300 Km verderop! De 3 groepen vertrekken na elkaar en er wordt wederom koers gezet richting Cochem, heel vervelend ☺.
Wederom een hoog 5-landentocht gehalte, maar wie maalt daarom, het blijven prachtige wegen! Langs de Moezel een koffie-stop, de temperatuur loopt alweer snel op.


 
Rond half 1 besluiten we een lunch-stop te houden. Na even zoeken vinden we een geschikte plek, en me een beetje passen en meten passen we met z’n allen op het terras. Koffie/thee en uitsmijters komen snel door, dat smaakt!


Nadat we onze buikjes weer rond hebben gegeten vervolgen we onze route…….maar niet voor lang… Pascal en Alex snellen de voorrijder in een bebost gebied voorbij. Zal wel denk ik, die wachten bij de 1e afslagmogelijkheid, niet wetend of ze links- of rechtsaf moeten gaan. Inderdaad, na een tijdje volgt er een rotonde waar onze beide vrienden staan te wachten. We vervolgen onze route maar al snel hebben we in de gaten dat we niet meer gevolgd worden. Maar eens omdraaien om te kijken waar onze metgezellen blijven. We zien Michel ons tegemoet komen, zwaaiend met zijn armen, nee he….


Helaas, het blijkt toch waar. In het beboste gebied is Arie met z’n Blade op een te gladde middenstreep gekomen en het achterwiel zocht zijn eigen weg. Een tikkie van een tegemoet komende auto was vervolgens voldoende om het spul op het asfalt te krijgen. Er moet politie bij komen dus dit gaat even duren. De auto heeft nagenoeg geen schade en aan Arie z’n Blade is ook weinig te bespeuren op een duo-stepje, een spiegel en wat krassen na. Na aankomst van de politie het verhaal verteld, papieren overlegd en de Blade weer provisorisch rij baar gemaakt. Na een uur stilstand kunnen we onze weg weer vervolgen. Beneden bij de rotonde even wat drinken en van de schrik bijkomen.


Arie ziet het niet meer zitten om de tocht op z’n gehavende Blade uit te rijden. We zoeken de kortste route naar Nederland en besluiten op huis aan te gaan. Jammer, het was zo’n mooi weekend, en dan zo eindigen,………


Al met al toch een mooi weekend beleeft en heerlijk gereden. Arie is er ook niet slechter van geworden…….de 2002 blade bleek toch zoveel schade te hebben dat deze is ingewisseld voor een 2012 model…..niet verkeerd lijkt me!


4e clubrit 7-8-2016 - Nijmegen:


De 4e clubrit van dit jaar viel voor een aantal leden in de zomervakantie, dus helaas geen volledige bezetting. Dit is een rit waar normaal gesproken veel leden op afkomen, dat is in het verleden meerdere malen aangetoond.


Uiteraard is de rit op 7 augustus verreden en de aanwezige leden hebben zich weer prima kunnen vermaken op de afwisselende route!


Een week later, weer terug van vakantie hebben we in een kleinere samenstelling deze rit toch gereden. Dit jaar moet het er maar eens van komen om gewoon alles mee te rijden. Tom, Arie en ondergetekende hadden 14 augustus op de zelfde verzameltijd afgesproken op het bekende startpunt van deze route: Vivaldi aan de Waalkade. Arie rijdt voor het eerst een clubrit op z’n nieuwe aanwinst, de 2012 Blade !


Het weer is super strak maar de dag begint verder slecht…..Vivaldi om 10.00 nog steeds gesloten dus geen koffie. Vertrekken en bij de 1e pomp stoppen (na. Ca 700mtr.) tanken en een bakkie doen!
Met 3 man rijden we het 1e deel van de route, we kunnen goed opschieten en rond de middag zijn we bij de bekende lunchstop: het Hertog-Jan cafe nabij de bierbrouwerij! Lekker in het zonnetje een heerlijke uitsmijter meester gemaakt, we kunnen er die middag weer tegen aan.


Na de lunchstop beslissen we dat Tom nieuwe voorrijder wordt. De pont vinden we nog evenals de volgende bocht maar dan laat hij het weer over aan de 1e voorrijder. Dit gaat ook niet helemaal 100% want die middag wordt er ook nog een stukje non-route off-road gereden. Arie heeft deze middag meteen zijn nieuwe blade goed kunnen uittesten ☺


Rond 16.00uur arriveren we weer op de plek waar we s’ ochtends zijn vertrokken, Vivaldi is nu wel open dus drinken we nog een glaasje op de goede afloop. Was weer een mooie motordag!


10/11-9-2016 – 5-landentocht:


11 deelnemers hebben zich aangemeld voor de 2016-editie van de 5-landentocht. Een mooie opkomst! Verzamelen tussen 09.30 en 10.00 uur in het alom bekende van der Valk restaurant te Urmond.


Het weer is super goed en we genieten in de volle zon als eerste van een bakkie leut.!


Op het laatste moment melden ook Roy en Linda zich, ze hebben een weekje vakantie en willen voordat ze gaan uitrusten het tochtje meerijden. Blade wordt uit de aanhanger gehaald en de dag etappe kan van start gaan. Ca. 420 Km naar Reinsfeld waar het plaatselijke hotel al is gereserveerd.


We rijden in drie groepen de bekende route af. We komen de bekende plekjes ook dit jaar weer tegen en ook nu concluderen we……dit gaat echt niet vervelen! Lunchstop op de hoek in Bleialf waar een heerlijke uitsmijter op ons staat te wachten. De tocht voert ons uiteraard ook langs Dasbourg en Vianden, Pascal rekent met de beruchte bocht af waar hij een jaar eerder flink onderuit is gegaan.


Groep 1 arriveert rond half zes in Reinsfeld, de Blade’s worden geparkeerd en we gaan op zoek naar een heerlijk koel glas goddelijk vocht!


In het zonnetje genieten we van de koele drank, het was weer een ouderwetse super stuurdag! Groep 2 en 3 volgen niet veel later. De kamersleutels worden verdeeld en we gaan ons opfrissen voor het avondeten. Na een heerlijke maaltijd s’avonds gezellig bij elkaar gezeten, wat gedronken en veel slap geouweh……..topdag!


Al met al ook een inspannende dag, de meeste deelnemers overschrijden vandaag de 600Km, dan wil je ook wel een keertje uitrusten. De blade’s zijn al onder zeil, nu de bestuurders nog.


Zondag morgen is het weer vroeg uit de veren, ontbijt om 08.00uur en daarna staat er een etappe van ca. 380 Km tot Maastricht op het programma……..niet te laat vertrekken dus!


Vandaag rijden we weer in 3 groepen, zelfde samenstelling als de 1e dag, ging ook best goed! Als wij na de 1e 30 km staan te tanken zien we groep 2 en 3 als één groep 2 voorbij komen. Die halen we zo wel weer in, er staat een mooi lang stuk door het bos op het programma dus het gas kan er op! Zo gezegd zo gedaan, wat een mooi stuk van de route is dat toch, mooie wegen, mooie omgeving en geen Polizei! Gasssuhhh! We rijden toch wel pittig door maar als dit mooie traject eindigt op een provinciale weg zien we de opgesplitste groep 2 pas weer, Sander, Moniek en Jan zijn als enige overgebleven, Marcel, Claudia, Roy, Linda en Pascal hebben we niet meer gezien. Ala!


Als we de route vervolgen komen we in de buurt van Bernkastel Kues. We rijden in een bebost gedeelte richting de beroemde tunnel. We zitten achter een volkswagen busje als ik een raar gekraak waarneem……..ben ik dat of zit die VW zo krakkemikkig in elkaar? Nog eens wat remmen…..shit….komt bij de voorpartij van de Blade vandaan…… Toch doorgereden en het geluid wordt niet meer waargenomen, vreemd! Via de mooie weg van Cochem rijden we richting de Nurburgring waar we een broodje bockworst eten. Het is de hele dag genieten: super wegen, super weer…wat wil een mens nog meer?


Rond half zes arriveren we in Maastricht op het eindpunt. Arie heeft een email van Claudia gekregen met de boodschap dat Pascal onderuit is gegaan…..niet zo mooi. De motor wordt afgevoerd en Roy en Linda zijn met Pascal mee gegaan naar het ziekenhuis, toch wel weer een domper!
De laatste etappe wordt tot knooppunt Deil gezamenlijk afgelegd, daarna splitst de groep zich op. Mijn laatste stop is het tankstation bij Ochten langs de A15. Beetje peut er in, peukie en dan naar huis. Als ik de A15 weer opdraai heb ik al snel in de gaten dat de Blade het niet naar zijn zin heeft. De voorpartij kraakt en piept en ik besluit het laatste stukje maar binnendoor te rijden. Uiteindelijk stranden we in Heteren met een kapot gelopen voorwiellager……amper 4Km van huis. Blade wordt rond 21.30 uur met de sleepwagen afgevoerd en vrouw-lief geeft me een lift naar huis.
 
Met medewerking van BOR en Erik zit er al weer snel een ander voorwiel in. Een 2005 wiel in de 2006-blade,…….rijdt weer best!


5e clubrit 02-10-2016 – Midden-Nederland/Beesd:


Door familieomstandigheden kon ik de rit van 2 oktober niet meerijden. In de ochtend was het nog aardig weer maar begin van de middag ging het regenen, en dan bedoel ik ook echt regenen. De deelnemers op de originele datum hebben de rit vast niet uitgereden, helaas!


Ik had al bedacht de tocht een week later te rijden en dan hopelijk onder betere omstandigheden! Om 10.00 uur verzamelen bij Marienwaard in Beesd, ik rij rond 09.00 uur weg bij 3 graden..brrr! Marcel en Claudia sluiten ook aan en de groep bestaat vandaag uit 3 deelnemers. Eerste ridje met de blade na de voorwiel vervanging, vandaag maar eens goed uitproberen.


De route bedraagt vandaag 250 Km en na een bakkie koffie starten we de 1e etappe rond kwart voor elf. We rijden door midden Nederland, Lekdijk zuid en Noord en we stoppen voor de lunch bij “de Strooppot”. In het zonnetje wordt er weer een bekende uitsmijter meester gemaakt.


Marcel rijdt het 2e deel op kop en via veel omzwervingen bereiken we het Culemborgse pontje rond 17.00 uur. We besluiten het voor gezien te houden, Marcel en Claudia volgen de lekdijk westwaarts en ik zelf rijd de zelfde dijk oostwaarts. Wederom een mooie dag, mooi weer en een mooie route!


12-11-2016 – NonMotor-aktiviteit:


Het is al weer half november, de laatste clubaktiviteit – nonmotor – staat vanavond op het programma. De bezetting is goed, kan ook niet anders…..de consumpties worden uit de clubkas betaald ☺ !


Rond 18.00 uur bestormen we met zo’n 20 deelnemers de gereserveerde bowling banen en een ieder doet zijn uiterste best om favoriet Michel de 1e plaats te ontnemen. Onder het genot van diverse consumpties laten we heel wat ballen over de baan rollen…..het mag niet baten, Michel heeft wederom de hoogste avond score gehaald.


Half acht worden de bowlingschoenen weer gewisseld voor onze eigen schoenen, we kunnen aan tafel wat er wacht nog een heerlijke steengril-avond. Heel gezellig, genoeg te eten, en lekker slap ouweh…. Rond 24.00 mogen we het licht uit doen, de avond zit er weer op, was weer top!


Al met al weer een mooi, sportief maar ook zeker een bewogen jaar. De Firebladeclub, het is en blijft een mooi cluppie. Mooie ritten, fijne mensen, gezelligheid en sportiviteit! Ook als het eens mis gaat, je staat er niet alleen voor!

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Gerrit Cnossen
  • Overkamp
  • Ten Kate Racing
  • Apart Vivaldi
  • Ten Kate Webshop
  • Rad
  • DoubleTronics
  • Motor Oost
  • Erik Nibbelink
  • Rens de Jonge Installaties
  • Steakhouse Cunera
  • Putoline
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Ten kate
  • Superpole
  • MLMparts
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Bor Motorparts