LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Superpole
Superpole
www.superpole.nl/
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl

Laatste nieuws

21-5-2016 - Reportage pinksterweekend 2016

Wanneer? Pinksterweekend 2016

Bestemming? Fischbach-Duitsland

Met wie? Arie, Jeroen, Thierry, Gerrit, Johan, Michel, Rens, Tom, Willemijn, Marcel, Claudia, Jarno, Erik, Monique en Sander.

Dat kan niet anders dan een mooi weekend met de nodige belevenissen opgeleverd hebben toch? Na een winter die op herfst leek en een lente die de winter imiteerde leek het tijdens de openingsrit toch echt zomer te gaan worden. Ook het Hemelvaartweekend was zonnig en warm, maar met de naderende pinksterdagen werden de voorspellingen al weer minder. Gepland, geboekt en betaald dus geen discussie mogelijk, gewoon gaan!

Vrijdagochtend verzamelen bij van der Valk in Urmond en een route van ca 400 km voor de boeg. Tom & Wilemijn zouden een daje later vertrekken ivm andere verplichtingen, maar voor de rest was iedereen op tijd en klaar voor vertrek.

Eerst een stuk door Belgie (snelweg), en vervolgens via Luxemburg naar Duitsland.

Een zonnige pre-lunch/ koffie/ tankstop bij Dasburg (welbekend van de vijf-landentocht). De twee groepen vinden elkaar weer op hetzelfde terras.

Na de mooie wegen rondom Vianden/ Echternach/ Bitburg tijd voor een 'echte' lunch bij de lokale Pizzaria die ook een prima Strammermax kon serveren. Met het tweede gedeelte van de route werd het weersbeeld wat variabeler en werden de verplichte tankstops soms gecombineerd met een gewenste schuilplek.

Dit resulteerde natuurlijk in smerige motoren en natte/ koude Bladerunners. Tja, je moet er wat voor over hebben. Gelukkig was er bij aankomst in het hotel een warme douche en een koud biertje.

Motoren parkeren, douchen en droge kleren aan: opgelost!

Vervolgens het samenstellen van het menu voor de komende dagen. Voor wie de Duitse keuken tot nu toe niet meer was dan een Schnitzel/ Bratwurst of Strammermax een hele opgave om de juiste keuze te maken. Dit werd dan ook vaker dan eens aan een medeclublid overgedragen. Achteraf zou blijken dat dit niet altijd de beste keuze was. Aan tafel, paar biertjes en de avond werd al snel nacht.......

De volgende ochtend na een goed ontbijt allemaal weer op de motor voor dagtocht nr1. In de ochtend nog een paar druppels/ natte wegen, maar hoe verder de dag vorderde hoe mooier en warmer het werd. Er zaten een aantal hardnekkige afgesloten-in het weekend-voor-motorrijders stukken in de route. Die kun je natuurlijk negeren (Michel) of voor de verandering eens netjes accepteren (Sander). Conclusie: gewoon negeren en de route volgen! Altijd de route volgen!

Bij aankomst in het hotel waren ook Tom en Willemijn geariveerd. Nu was de club echt compleet. De vraag 'wat eten we vandaag' werd ondanks dat er zelf voor gekozen was toch nog gesteld. Antwoord: verassing. Eerst nog even een drankje op het terras en de nodige tri-colore 2007 fotoshoots maar uiteindelijk kwam er toch wat op tafel. Al duurde dat voor sommigen weleens wat lang.......

Een lekker toetje/ bakje koffie of een biertje na en de sterke verhalen konden weer op tafel komen.

Dagtocht twee zou richting het Zwarte Woud en Frankrijk gaan. De dag van de ijskoude en afgesloten (maar toch stiekem niet) B500/ bandenvretend Frans asfalt/ een restaurant zonder Strammermax/ Michel die zonder benzine komt te staan/ Thierry's avontuur in de berm/ Jarno die Erik zijn achterband lek rijd/ een ingepakte voorvork en een toepasselijke kilometerstand. Zie de onderstaande foto's.....Een erg mooie dag met een nog mooiere route. Dat was er weer eentje waar nog vaak over nagepraat gaat worden. Was je erbij toen......Weet je nog dat........Die ene keer in......

Nog 1 avondje bier drinken en de verjaardag van onze gastvrouw vieren. Stickers plakken op de hoofdingang en voldaan naar bed. De volgende ochtend is het alweer klaar, inpakken en opladen. De weg naar huis gaat beginnen. Na een korte achterband-reparatie-sessie kunnen we Fischbach gedag zeggen.

De eerste pauze op de B48 (inmiddels een vertrouwd adres voor de Firebladeclub), en kort daarna een onverwachte politiecontrole. De helft wordt aan de kant gezet en mag na een donatie van €25- (en montage van dB-killer) zijn weg weer vervolgen. Tot de lunchstop waar we een nederlandse campingeigenaar ontdoen van de volledige voorraad Strammermax ingredienten.

Aan het eind van de middag staan we allemaal weer compleet aan het eindpunt van de route. Voor de meesten nog ruim 200km snelweg in het vizier om thuis te komen. De Fireblades vies, we hebben het koud gehad, zijn nat geworden en de spiertjes zijn op de proef gesteld. Toch was het het allemaal dubbel en dwars weer waard. Iedereen bedankt voor zijn of haar aanwezigheid en de gezelligheid. Tot de volgende keer!

En voor de rest: clubkleding bestellen? Gerrit bellen!

Groetjes Sander

 

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Steakhouse Cunera
  • Rens de Jonge Installaties
  • Superpole
  • Erik Nibbelink
  • Ten kate
  • Putoline
  • Motor Oost
  • Apart Vivaldi
  • Motor Hotel Amtunnel
  • DoubleTronics
  • Ten Kate Webshop
  • Overkamp
  • Rad
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • MLMparts
  • Bor Motorparts
  • Gerrit Cnossen
  • Ten Kate Racing