LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/
DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl

Laatste nieuws

5-9-2015 - Vijflandentocht 2015

We hebben er weer een memorable vijflandentocht opzitten. De route is inmiddels voor velen een bekende factor. Inmiddels alweer de elfde (!) keer in deze vorm gereden. De deelnemers, het verloop en het weer zijn gelukkig altijd nog weer een verassing. Anders zou het maar saai worden toch? En saai is het absoluut niet geweest! 

Allereerst: de voorbereiding. Een aantal weken van te voren begint de inventarisatie. Wie gaan er mee? De eerste berichten spraken over een indrukwekkende 16 man/ vrouw. Vijflandentochtveteranen/ herintreders/ introducees/ vijflandentocht rookies. Een divers gezelschap! Dan de allesbepalende factor: weersverwachting. Die was allesbehalve stabiel. De optimist zegt: dat valt wel mee, de realist ziet: dat kan wel eens nat worden. En de pessimist? Die hebben we gelukkig niet. Maar voor 16 personen is het wel handig om vooraf een slaapplek te regelen, dus dat werd lobbieen. Vele mailtjes later toch een hotel gevonden dat ons kon (en wilde) onderbrengen voor 1 nachtje. Hotel Haus Doris in Kell am See.

Uiteindelijk, een aantal dagen voor vertrek, hadden we 2 afzeggingen, 4 twijfelaars en nog altijd 10 optimisten. Naarmate de 5e september naderde veranderde deze verdeling ongeveer met het uur.

Na een kort nachtje, zaterdagochtend vroeg zoals afgesproken naar de BP in Deventer om vanuit daar samen met Erik richting Urmond te rijden. Net na Heteren ineens een zwart-rode 2006 Blade in de spiegels. Zou Gerrit zich toch nog bedacht hebben? Nee helaas, hij is realist gebleven. We hadden er lekker de gang in, dus anderhalf uur later stonden we weer aan de pomp, maar nu in Urmond. Daar kwamen ongeveer op hetzelfde moment ook Claudia, Eric en John aanrijden. Met zijn vijven, nu al meer deelnemers dan vorig jaar!

Vervolgens naar het bekende verzameladres: van der Valk in Urmond. Daar was verder nog geen Blade te bekennen, dus eerst maar eens koffie en een beetje opwarmen. Het was weliswaar droog en (optimistisch bekeken) best zonnig, maar nog wel frisjes.

De eerste vijf bikkels, snakkend naar een warm bakje koffie.

Filosoferend over wie er nog zouden kunnen komen, begonnen ze langzaam binnen te druppelen. Eerst Johan en Michel. Daarna Pascal met Fabian en Anouk. En tenslotte Wouter. Een snelle rekensom leerde dat we compleet waren (16 - 2 afzeggingen - 3 twijfelaars = 11 optimisten). Het hotel gebeld en bevestigd dat we eraan zouden komen. Elf man/ vrouw sterk, geschatte aankomsttijd een uurtje of zes. Dat was in Ordnung!

Gestaag bereid het Firebladefront zich uit

Laatste bagage-check.

De stemming zit er al vanaf het begin goed in.

En gaan!

De trap nog niet afgelopen of daar kwam ook nummer twaalf nog aangewandeld: Marcel. Tja, je hebt laatbeslissers en laatbeslissers. Geen koffie meer voor Marcel, twee groepjes maken en gaan! Tot de lunch nog vrijwel overal nat wegdek, dus rustig aan voor iedereen. Genieten van de geur die hoort bij de vijflandentocht: houtvuurtjes. Binnen branden de kachels en wij rijden nog in onze zomer-outfit. Optimisten!

Plas- rook- en drinkpauze, ergens in de buurt van Spa.

Ons vrolijke duo uit Maastricht, Fabian en Anouk.

Onze vaste lunchplek zat dicht (tenminste, voor ons), dus een stukje verder rijden en de ogen goed openhouden. Een dorpje verder een goed alternatief gevonden om de inmiddels lege magen te vullen. Soep, pizza's, strammenmaxxen en cordon bleus. Wat wil een motorrijder nog meer? Het smaakte uitstekend en we hadden zin in het vervolg van de route. Luxemburg ligt op ons te wachten!

Blades onder de modder, maar vanaf hier: droog wegdek!

Pizzatje voor Eric en John.

Het wegdek was inmiddels kurkdroog geworden en na de tankstop in Dasburg werd het leven met de minuut aangenamer. Op de weg richting Vianden (voor sommigen het hoogtepunt van dag 1/ het weekend/ het jaar) stond de groep van Michel langs de kant van de weg. Nu staan ze dat wel vaker (plassen/ roken/ wachten op vrij baan voor nog een rondje), maar deze keer helaas een minder fijne reden. Zelf had ik het nog niet eens gezien, maar Wouter maakte mij er onderaan de afslag op attent dat hij de motor van Pascal in de berm had zien liggen. Omgedraait en (inmiddels onder begeleiding van de brandweer) weer een stukje terug gereden. Daar bleek inderdaad Pascal in de berm beland te zijn. Bocht verkeerd ingeschat/ gemist of wat de oorzaak ook mocht zijn, het was goed misgegaan. Gelukkig was hijzelf er nog redelijk aan toe, maar een bezoekje aan het ziekenhuis was al in gang gezet. Ambulance/ politie/ brandweer en zelfs een helikopter, alle registers werden opengetrokken. Na het verlenen van de nodige eerste hulp werd hij in de ambulance gelegd. Fabian, Anouk en ikzelf zouden achter de ambulance aanrijden, Erik bleef wachten op de bergingsdienst en Michel en Eric zouden de rest van de club verder richting hotel begeleiden. 

Het ziekenhuis was ongeveer 20km verderop en daar werd Pascal volledig onderzocht en gescand. Na ongeveer een uurtje mochten we hem even spreken en was de uitslag een gebroken onderarm, breukje in het kniegewricht en drie gebroken ribben. En ondanks de pijnstillers (goed spul volgens Pascal), ook nog veel pijn. Het thuisfront ingelicht en ons ervan verzekerd te hebben dat we (nu even) niets meer konden doen, zijn we met z'n drieen dan toch richting hotel gegaan. Geschatte aankomstijd (snelste route) 20:00. Ach het is ook weleens later geweest. Omdat we in Luxemburg waren wordt de snelste route niet meteen bestraft met de saaiste route, dus nog fijn een uurtje kunnen sturen.

Bij het hotel aangekomen bleek Erik ook net geariveerd. Hij had nadat de motor van Pascal was afgevoerd de route weer opgepakt en is dus via Frankrijk gereden. Behalve Eric, Claudia en John had ook de rest de route nog kunnen afmaken. Met het eten was gewacht (hoe sociaal), dus met z'n allen aan tafel en weer genieten van een biertje/ schnitzel(tje) of een steak. Uiteraard was de slag bij Vianden 2015 het gespreksonderwerp, maar omdat het allemaal uiteindelijk toch weer (relatief) goed was afgelopen was er uiteraard weer ruimte voor de nodige gezelligheid/ grapjes en ongein. 

Dit jaar alleen door Erik aangedaan: de koffiestop voor de grens van Frankrijk. 

Net voor het echt donker wordt, de motoren op de parkeerplaats klaar voor de nacht.

Kijk hem eens genieten!

Hij ook!

Apfelstrudel met ijs en koffie toe, jammie!

De rekening is betaald, nu naar bed

Langzaamaan ging bij iedereen het lampje uit (bij de een wat sneller dan bij de ander), en werden de bedden opgezocht. Goed uitgerust (nou ja...) aan dag 2 beginnen. Weer droog, redelijk zonnig en lekker fris! Iedereen weer vol goede zin.

Ja! Deze kant op is het droog.

De neusjes van de zalm

De 'zware' jongens (en Anouk).

Georganiseerde chaos voor vertrek

We hebben die dag het ploegje van Michel niet meer gezien (gelukkig maar zullen we zeggen), dus een gezamelijke lunch zat er niet meer in. Met af en toe een tankstop/ een koffiepauze en uiteraard lunch was het voor iedereen goed vol te houden. Bij elke stop de Garmin even aan de stoom kunnen leggen (laadkabeltje op de Blade vertoonde weer eens kuren), maar we hebben de route weer compleet kunnen uitrijden tot aan de BP in Maastricht. Achteraf bleken we maar een goed half uur achter te liggen op onze kopgroep: niet slecht gedaan jongens en meisjes!

Groep 2, deel 1

Groep 2, deel 2

En groep 2 weer compleet.

Parkeerverbod, dus wat doen we dan?

Romantische lunch onder de druivenstruiken.

Slokje voor het beste paard van stal.

De rest zal al wel weer vertrokken zijn.....

Doe je negen jaar lang zo je best, moet je weer opnieuw beginnen. Zucht........

Weer een vijflandentocht volbracht: de BP in Maastricht als eindpunt.

Laatste bestemming: Thuis.

In Maastricht afscheid genomen en onszelf voorbereid op de laatste etappe. Voor sommigen 1 km, maar de meesten hadden nog dik 200km voor de boeg. Tank vol, verstand op nul en gaan. Altijd een mooie anderhalf uur om het weekend nog eens dunnetjes te overdenken......

Tot slot nog een paar memorabele kilometerstanden die het vermelden waard zijn:

Michel heeft zijn 2004 blade over de 50.000km gezet, Johan zijn 2006 Blade op 100.000km en ik heb voor de 2e keer de 90.000 zien passeren.

Ondanks het grijze randje op dag 1 toch weer een memorabel en mooi weekend gehad met de club. Iedereen hartelijk dank voor zijn/ haar bijdrage en ook nu geldt weer: wat er ook gebeurd, altijd............

Volgend jaar weer!

Ter info: Pascal maakt het goed en wordt woensdag (9-9) geopereerd. Als alles goed verloopt mag hij een dag later naar huis. We wensen hem allemaal veel sterkte met het herstel en hopen hem natuurlijk volgend seizoen weer te mogen begroeten.

Groetjes Sander

 

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Motor Oost
  • Ten Kate Racing
  • Gerrit Cnossen
  • DoubleTronics
  • MLMparts
  • Erik Nibbelink
  • Ten kate
  • Superpole
  • Putoline
  • Apart Vivaldi
  • Rens de Jonge Installaties
  • Steakhouse Cunera
  • Rad
  • Ten Kate Webshop
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Overkamp
  • Bor Motorparts
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg