LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/

Laatste nieuws

22-9-2012 - Vijflandentocht 2012

 
Elk jaar een vast item in onze club, de 5-landentocht, te verrijden over 2 dagen, van NL via Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.
De inschrijving was aanvankelijk niet al te groot (8 deelnemers), maar bij ’t eerste verzamelpunt bij benzinepomp ‘De Lucht’ net na Zaltbommel aan de A2, kwamen er toch nog 2 man (Ernie en Marcel) extra opdagen en konden we vertrekken naar ’t centrale vertrekpunt, V.d. Valk in Urmond bij Sittard. Al gauw waren we kompleet met z’n tienen en na wat koffie, Sander die ’t hotel ging bespreken in Reidelbach en opwarmen in de zon, besloten we om in 2 groepen van 5 aan de tocht te beginnen.

Zonnig zei ik al, maar toch waren er veel wegdelen nog behoorlijk nat van ’t slechte weer die week. Maar de weersvoorspelling klopte dit keer voor dit week-end, droog en zondag meer zon en warmer. Dat laatste kwam goed uit, want door die natte wegdelen, moesten we toch zaterdag heel wat bochten rechtop nemen, maar zondag werd dat gelukkig ruimschoots goedgemaakt.
Goed en wel op weg door Belgie, staan we voor een verkeerslicht, komt Gerrit naast me staan en zegt: er glimt iets midden op je achterband. Ik denk, zeker net over een stuk zojuist getrokken witte streep gereden, maar nee, dat was ’t helaas niet, het rvs van de supercorsa kwam naar de oppervlakte!! Oei, wat nu, …..ik moet nog anderhalve dag! Ik besluit om door te rijden en geen spelbreker te zijn; door natte wegdelen deden we toch al rustig aan. Eerst maar eens het hotel zien te bereiken.

 

Via Francorchamps, belgisch-duitse grens, duits-luxemburgse grens, op naar Vianden. Hee, wat is dit, doodlopende weg??Michel rijdt voorop en we gaan weer terug; inderdaad, wat een topweg is dit met superbochten, dus niks doodlopend, gewoon 2 x doen en Marcel kreeg er geen genoeg van, die dacht, ik ben er nou toch, ik doe nog een retourtje.
Na wat nagenieten langs deze weg, gaan we verder. Enige tijd later een tankstop met rookpauze uiteraard. We staan wat te kletsen bij de motor van Erik en ik zeg, wat sist er hier toch iets de hele tijd mannen; ja joh, dat is die rvs band van jou die aan ’t leeglopen is, haha!! Nog niks in de gaten en zo af en toe horen we steeds weer dat gesis; nee man, dat komt daar uit die wasserette naast die pomp. Echter wat blijkt, op een gegeven moment horen we dat geluid weer en we denken dat het uit de tas van Erik komt, achter op z’n motor. Wat gebeurt er nou eigenlijk? Hij staat leunend met z’n linker elleboog op die tas en daarin staat rechtop een bus kettingvet zonder dop…..; we komen niet meer bij; tas lekker ingevet en die rits loopt als een trein!! Funniest home video is er niks bij; tjonge, jonge, hoe bedenk je ‘t.
We stappen weer op en na enige grenspassages tussen Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en weer Duitsland komen we aan ’t eind van de middag aan bij het hotel in Reidelbach.
Allemaal opdubbelen in 5 kamers en na douche en omkleden aan tafel voor een prima diner; alles erop en eraan; m.a.w., genoeg bier en genoeg verhalen.
Om een uur of half een, maar eens naar boven via de nacht op weg naar de volgende ochtend bij ’t ontbijt. Een stuk rustiger nu aan tafel; oorzaak ?: waarschijnlijk drank; gevolg?: katterigheid zullen we maar zeggen.
Goed, inpakken dan maar, betalen (goeie prijzen hier !) en we gaan weer. Ik besluit toch weer mee te gaan en na overleg lijkt ’t ons beter om met die band niet in de eerste groep mee te rijden, dus ik rij achter Sander in groep twee. Ik denk, dat gaat een stuk minder snel, maar daar dacht Sander anders over en ik moet gewoon doorpoken om ‘m bij te blijven. Snel opschakelen dan maar en weinig accelereren.

Dag 2 dus; grotendeels door Duitsland met super wegen, wegdek en bochten. Lekker in de zon door Cochem, verder langs de Moezel op weg naar de Nurburgring, alwaar bij ’t bekende restaurant met uitzicht op de racetrack en met heel veel andere motorrijders de lunchstop. De bratwurst is hier niet aan te slepen; topvoer!
We rijden nog een stuk door Duitsland en dan over de grens Belgie in. Als je niet door hebt dat je de grens hier passeert, kom je er heel snel achter dat je toch echt in Belgie bent.
Wat een weg zeg; ziet er niet uit; een grote lappendeken met asfalt vullingen. Het budget van de wegbeheerders is hier kennelijk volledig ontoereikend en i.p.v. een fatsoenlijke laag neer te leggen, zetten ze gewoon een bord langs de kant met de tekst ‘slecht wegdek’; da’s wel een stuk goedkoper natuurlijk dan een nieuwe laag asfalt en al te hard rijden doe je ook niet, want boven de 80 km/uur stuiter je van je zadel af.
Gelukkig zien we dan de borden Luik en Maastricht en zijn we alweer op ’t eindpunt bij een benzinepomp in Maastricht.

Voorrijders, Sander en Michel, organisatie aktiviteiten kommissie, Gerrit, Jan, Luis, Ernie, Erik, Marcel en Michel v.d.L. wederom bedankt voor weer een top week-end met onze club en graag tot volgende maand voor al weer de laatste clubrit dit seizoen.
 
22-9-’12,  Rob Havik.
 

 

 

 

 

 

 


 
 

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Motor Oost
  • Rad
  • Apart Vivaldi
  • Ten Kate Racing
  • Gerrit Cnossen
  • Ten kate
  • Superpole
  • Bor Motorparts
  • Ten Kate Webshop
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Rens de Jonge Installaties
  • Erik Nibbelink
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Overkamp
  • Steakhouse Cunera
  • MLMparts
  • DoubleTronics
  • Putoline