LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/

Laatste nieuws

2-6-2011 - Hemelvaartweekend 2011

 
Tja, alweer een tijdje geleden, maar toch nog maar even een verslagje in elkaar draaien. Blijft toch leuk nietwaar. Moest even nadenken, maar dit is alweer het zesde hemelvaart/ pinksterweekend dat ik erbij heb mogen zijn. Om dan weer iets origineels op papier te zetten is net zo lastig als een originele bestemming bedenken. Maar ook dat is dit jaar weer gelukt al zeg ik het zelf.
 
In 2011 viel hemelvaart erg laat. Iets met kerst en Pasen ofzo, weet het niet helemaal zeker. Maar we moesten er in elk geval verrekte lang op wachten. Om het leed iets te verzachten zijn we stiekum al een weekendje weggeweest (half mei, Eiffel) Ook erg gaaf, maar net wat aan de korte kant eigenlijk. Wel lekker als opwarmertje….
 
Maar goed een originele bestemming bedenken. Ergens in het achterhoofd zat al een tijdje het idee: Noord-Duitsland. Weinig over te lezen, zeer weinig motorhotels en nauwelijks routes te vinden. Wat moet je daar dan als Firebladeclub? Toch de gok genomen en het een keer proberen. Na goed zoeken zowaar een hotel gevonden dat ook motorrijders in het bijzonder welkom heet en adverteerde met roadbooks. Zag er goed uit op de foto’s en de prijzen vielen ook in de categorie: daar doen we het voor.
Na de goede ervaringen van de afgelopen jaren, in november maar vast reserveren voor 16 personen, en een aantrekkelijk stukje schrijven voor op de agenda. Laat de aanmeldingen maar binnenstromen. Enkele personen waren vrij sceptisch over het gebied (rechttoe rechtaan, net Nederland, geen mooie weggetjes etc.) Daarnaast waren er ook nog een aantal levensgenieters die een weekje Italië in de planning hadden (vlak na hemelvaart). Kortom, die zestien bedden vol krijgen viel niet mee. Om toch nog een aantal mensen mee te krijgen moest zelfs mijn positie als activiteitencommissie op het spel gezet worden. Viel het weekend tegen dan mochten ze me of ontslaan of voor straf nog vijf jaar aanstellen. Het resultaat: 10 aanmeldingen!

Uiteraard de Blade weer in topconditie gebracht: nieuwe voorband, nieuw balhoofdlager nieuwe kettingset. En dit alles al een weekendje ingereden, helemaal top!

 
Dankzij Michel P een mooie aanrijroute aangeleverd gekregen. En ’s ochtends 2 juni konden we van start gaan vanuit Oldenzaal. Inmiddels ook alweer de derde keer dat we bij Erik N mogen starten. Dus koffie en broodjes gegarandeerd! Onze Portugese delegatie (Luïs en Carlos) waren al zeer vroeg vertegenwoordigd (luid en duidelijk volgens de buurt). Maar enthousiasme kent nu eenmaal geen grenzen, daar is ook geen dB-killer tegenop gewassen..
Langzaamaan werd de groep compleet, met als hekkensluiter onze voorzitter. De arme man had een zware ochtend achter de rug en moest hier nog even van bijkomen. We hadden vier dagen de tijd, dus ook Tom kon rustig zijn kopje koffie en zijn peuk oproken. In de tussentijd werd zijn helm vakkundig gerepareerd. Deze had hij die ochtend ietsje te hard neergelegd (daar kunnen ze niet tegen…). Maar dankzij de helmencollectie van Erik N, waren reserveonderdelen voorradig!
 
Uiteindelijk toch in twee groepjes van start gegaan. Eerst een stukje snelweg, vervolgens een flink stuk binnendoor kunnen sturen. Nog een stuk snelweg en uiteindelijk weer binnendoor in Neumünster aangekomen. Vooral het laatste stukje deed ons positief stemmen. Wat nou geen bochten hier? Prachtig! De tweede groep (onder leiding van Castrol-Luïs) volgde al snel en het aanblik van de hotelkamers stemde ons alleen maar positiever. Helemaal goed!

Dit kon weleens een mooi weekend gaan worden.
Kamers verdeeld, motoren gestald en een biertje besteld. Zo wij zijn even lekker weg!
Als extra service van het hotel konden we een voorrijder meekrijgen. Niet nodig, wij hebben Michel! Werdt niet geacepteerd, wij kregen Karl-Heinz. Een dikke Duitser op een hagelnieuwe VFR. Na herhaaldelijk zeggen dat dat toch echt niet binnen ons plan viel werd een compromis gesloten. KH zou een stukje met ons meerijden, gewoon omdat hij daar zin in had en ook weleens wat anders wilde dan die suffe groepjes voorrijden. Vrijblijvend voor beide partijen. Vooruit dan maar….
 
De avond was gelijk weer ouderwets gezellig. Lekker eten, potje bier en een hoop bekende en minder bekende sterke verhalen. Voor sommigen onder ons is het altijd moeilijk om naar bed te gaan en wil het nog wel eens wat later worden (of vroeger, net hoe je het bekijkt). Echter niet bij Hotel Wittorf. Hier wordt je gewoon om twaalf uur naar bed getuurd door de vrouw des huizes. Natuurlijk wat gemopper, maar achteraf gezien ook wel weer goed voor de geestelijk en lichamelijk toestand de rest van het weekend.
Die avond nog wel de route voorbereid voor dag twee, en vervolgens lekker (lang!) geslapen.
 
Dag twee begon uiteraard met een prima ontbijtje en een rustige relaxte start.

 

Toen uiteindelijk iedereen in het motorpak gehesen was konden we van start gaan. Zelfde verdeling als op de heenreis (Groep 1: Michel P, Erik, Michel vdL, Johan en Sander. Groep 2: Luïs, Carlos, Tom, Willemijn en Jan). Met het verschil dat groep 1 uitgebreid werd met KH. De beste man heeft het tot de eerste koffiestop volgehouden en is daarna weer terug gegaan. Iets met zijn rijbewijs en risico’s meen ik mij te herinneren. Hoe dan ook, die dag een fantastische route gereden (Michel dank daarvoor!)

De avond was wederom gezellig inclusief potje kaarten! Sinds Brodenbach 2006 niet meer zoveel gepest, maar nog steeds een garantie voor succes. Jan is er nog van aan het bijkomen…

Ondanks de lange nachtrust begint het vele rijden van een aantal deelnemers zijn tol te vragen. Plan voor de volgende dag is het zogenaamde drie-groepen-plan.

Groep 1: De-bikkels-die-naar-Denemarken-willen-groep om daar een ijsje te eten (zijn we tenslotte toch bijna). Luïs/ Erik/ Jan/ MichelvdL en Sander.
Groep 2: de ik-weet-nog-niet-hoe-het-gaat-maar-we-gaan-waarschijnlijk-niet-zo-ver-rijden-groep (Michel P en Johan)
Groep 3: Auw-wat-doet-dat-rijden-toch-pijn-groep (Tom, Willemijn, en Carlos)
 
Uitslag:
Groep 1: na wat opstartproblemen met de geplande route (konijnenpaden, deze zijn nog een categorie zwaarder dan geitenpaden) zijn we zeer zeker in Denemarken geweest. Onderweg de route diverse malen aangepast maar vele mooie stukken gereden en Denemarken is ook een erg mooi land zo is gebleken. We waren vooraf gewaarschuwd voor extreem strenge snelheidscontroles. Geen controle gezien, maar die Denen rijden extreem netjes! Hebben wij voor de verandering toch ook maar gedaan… Het ijs (laat dat -je maar weg) hebben we gescoord en na een lange dag zijn we weer heelhuids teruggekomen. Op een klein akkefietje bij het tankstation na dan, maar daar hebben we het niet meer over (hè Erik).

Groep 2: de 140 geplande kilometers zijn er uiteindelijk iets meer geworden en de rechttoe rechtaan ideeën zijn voorgoed van de kaart geveegd. Ook een topdag gehad dus!
 
Groep 3: lekker uitgerust, niet al te ver weggeweest en ook een mooie dag gehad. Maar motorrijden doet nog steeds auw!


 
Weer veel te snel aangekomen bij dag vier. De terugreis. Na uitgebreid afscheid, inclusief een kusje van de hoteleigenaresse de boel gestart.


Weer wat geëxperimenteer met routes/ garmins en kaarten maar we hebben er toch weer iets moois van weten te maken.
Bijna droog kunnen houden (net niet dus), maar helemaal compleet weer in Oldenzaal aangekomen. Tom en Willemijn met pijnlijke spieren. Ze zullen het nooit toegeven, maar ze verlangen stiekem weer terug naar hun oudere, comfortabelere motoren. Carlos compleet total-loss in de tuinstoel, maar iedereen was het er wel over eens dat het een mooi weekend was geweest.
 
Dus kun er aan de laatste etappe begonnen worden: naar huus!
Een absolute aanrader, dat Noord Duitsland. Mooie rustige omgeving, heerlijke stuurweggetjes (als je even je best doet om ze te vinden), vriendelijke mensen en prima eten. Weer een weekend om nooit te vergeten achter de rug. Van dit soort dagen wordt je een gelukkig mens, dat vind ik tenminste!
 
Waar zullen we volgend jaar eens heen gaan?..........

 

 

 


 

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Steakhouse Cunera
  • Gerrit Cnossen
  • Ten kate
  • DoubleTronics
  • Rad
  • Ten Kate Racing
  • Overkamp
  • Bor Motorparts
  • MLMparts
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Apart Vivaldi
  • Motor Oost
  • Superpole
  • Erik Nibbelink
  • Ten Kate Webshop
  • Rens de Jonge Installaties
  • Putoline
  • Motor Hotel Amtunnel