LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/
DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl

Laatste nieuws

17-9-2005 - Ardennen-Eiffeltocht 2005
 
17 september 2005, opstappen voor de Ardennen-Eifeltoer van MC de Bladerunner.
 
Tasje achter op de Blade met de hoogst nodige spullen, nog even tanken en rond half tien gaat het richting Malden aan de A73. Bij het plaatselijke weg restaurant zouden we rond een uur of tien verzamelen.
 
 
Bij aankomst zijn de Spetters en Edwin al gearriveerd, zij hebben al een buitje over zich heen gehad, maar ik heb de meegenomen regenoverall nog niet hoeven te gebruiken. Een beetje fris maar met een strak blauwe lucht kan er volgens mij niet veel mis gaan.
Al snel arriveren Henk en Gabriëlla, en we begeven ons naar de door Henk gereserveerde tafel in het restaurant.
 
 
Tijdens een bakkie worden de routes rondgedeeld en licht Henk de route op de kaart nog toe. Intussen zijn Anita en Luuk ook aangeschoven en wachten we alleen nog op Johan.
Na wat getelefoneer blijkt dat Johan niet op tijd kan zijn, aangezien hij op de vrachtwagen tussen Spanje en Nederland zit. 
Rond half twaalf vertrekken we met vijf man en drie vrouwen. Eerst de N271 volgen richting Venlo/Roermond. Nou dat schiet op zeg, een drukke tweebaans weg met veel verkeerslichten. Na verloop van tijd komen we in Venlo aan waar bij het eerste de beste stoplicht Anita een rem-aktie van Henk niet helemaal op waarde kan schatten. Resultaat: Anita’s knipperlicht aan gort, een deuk in haar zelfvertrouwen, en een kras in Henk z’n carbondemper. Nou ja, het had nog gekker kunnen wezen, dus na een kort oponthoud kunnen we weer verder.
 
In Brunssum wordt de winkelpromenade door 7 Blade’s bestormd want er moet voor de inwendige mens gezorgd worden.
Als de soep en de broodjes meester zijn gemaakt pakken we rond half vier de route weer op. 
 
Via Slenaken, Limbourg, Jalhay en Francorchamps komen we in Malmedy uit. Met een heerlijke zonnetje pikken we nog een terrasje, onder het genot van bakkie koffie, wat hebben we het toch slecht met elkaar.
 
 
Vanuit Malmedy zitten we al snel in Butchenbach, waar we richting Hotel Seeblick in Berg sturen.
Rond kwart over zes arriveren we bij het hotel waar we hartelijk worden ontvangen. De motoren worden beneden gestald en tegen het dievengilde beveiligd.
De vrouw des huizes verdeeld de kamersleutels, en na een kleine opfrisbeurt kunnen we aan tafel schuiven.
 
Het eten is heerlijk, het bier smaakt naar meer en het ene verhaal is nog sterker dan de ander.
Luuk heeft s’avonds Johan nog aan de lijn en er wordt afgesproken dat hij de volgende morgen om ongeveer tien uur bij het hotel zal zijn, om de tweede dag een aantal bladerunners op sleeptouw te nemen.
Tijdens het natafelen maakt Henk twee kinderen blij met bladerunner-stickers en pennen, de volgende ochtend willen ze een stukje op de motoren meerijden.
Na de nodige alcoholische versnaperingen besluiten we rond middernacht de bedden op te gaan zoeken.
Zondagmorgen, acht uur. De wekker gaat af om op tijd aan het ontbijt te zitten. Een heerlijk zonnetje staat aan een strak blauwe lucht, maar de dalen hangen nog vol met mist, buiten staan de eerste gasten het ijs van de ramen te krabben.
 
 
Nou ja, eerst maar ontbijten, dan kan het buiten nog even opwarmen. 
 
Anita, die elders heeft overnacht arriveert om negen uur bij het hotel, en een half uurtje later komt ook Johan aangereden.
Ontbijt afgerond, betalen en de bagage weer achterop geknoopt.
Na wat rondjes met de eerder genoemde kinderen gereden te hebben wordt de tocht weer hervat in twee groepen.
 
 
Onder werkelijk heerlijke omstandigheden worden de nodige kilometers onder de wielen weggedraaid. Prachtige stuurweggetjes in een schitterende omgeving, wat wil een mens nog meer.
Rond half twaalf is de eerste koffiepauze. Groep twee arriveert al snel, en we spreken af dat we tot een uur of twee doorrijden en stoppen om wat te eten.
Na de koffiestop bestaat de “snelle groep”nog uit drie man, en is groep 2 uitgebreid met een vrouw, wel een beetje flauw Anita.
 
Afijn de toer wordt vervolgd, en via Dasbourg en Vianden snijden we via Bitburg een deel van de route af zoals afgesproken.Bij Alf pakken we de route weer op en rijden via Beuren en Bremm langs de Moezel richting Cochem. Het is alweer half vier, dus maar stoppen om te eten. Vlak voor Cochem, bij de afslag naar de Nurburgring vinden we een leuk terrasje.
 
 
Na een cola en broodje snitzel, bellen we met groep twee. Deze zitten op een terras in Bremm, ca. 25 km eerder op de route. Na kort overleg starten we de motoren en rijden terug om ons aan te sluiten bij de anderen.
Rond vijf uur vervolgen we de route en komen om ongeveer zes uur uit bij de Nurburgring. Henk en Gabriëlla zoeken een hotelletje op en de rest koerst op huis aan. Tijdens een tankbeurt besluit Johan de teveel getankte brandstof op een aparte manier te verwijderen. De gele Blade ligt net na het tanken opeens op z’n “goede” kant. Resultaat: scheurtje in middenkuip, afgebroken koppelingshandle en de aluminiumring rond de tankdop is zelfs afgebroken(?).
 
 
Het is allemaal nog rijdbaar, dus via Blankenheim pakken we de “1” en later de “61” om om acht uur in Venlo de grens te passeren.
 
Bij de grens afscheid genomen van onze lotgenoten, en via de A73 en A15 ben ik rond negen uur weer midden in de Betuwe, met een kleine 1000Km meer op de teller en met wat minder rubber op de banden.
 
Een prachtige tocht en zeker in de “totale uitvoering” voor herhaling vatbaar.
Gerrit
 
 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Gerrit Cnossen
  • Bor Motorparts
  • Ten Kate Webshop
  • Rad
  • Ten Kate Racing
  • Apart Vivaldi
  • Steakhouse Cunera
  • Ten kate
  • Motor Oost
  • Overkamp
  • Superpole
  • Putoline
  • DoubleTronics
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • MLMparts
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Erik Nibbelink
  • Rens de Jonge Installaties