LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

www.vmtbv.nl/

Laatste nieuws

14-5-2005 - Een geweldig weekend LeMans

14 Mei: Vertrokken naar de afspraak plaats (grensovergang ) Shell  Tankstation  A16.
Aangekomen om +/- 09.30 uur ik was er als eerste, tank volgegooid wachten maar daar kwam de eerste, Wouter S, bakje koffie gedronken en mijn shag gerookt.
Ondertussen was het ver over 10.00 uur, Wouter kreeg bericht, dat het wat later kon worden want er was iemand met een lekke band, goed kan gebeuren wachten dan maar, nog een  peuk opgestoken.
Daar kwamen ze dan eindelijk aan, voorgesteld aan elkaar even een hapje eten en wat drinken en weer een peuk. De boosdoener van de lekke band was, Frits S. Tijd om weg te rijden de groep werd in  tweeën verdeeld.
Frits Marianne S,Wouter S en ik reden samen de anderen Hans, Bertram, Gerben, Peter, Fred en Herman was de andere groep die als eerste wegreed.
Na een tijdje gereden te hebben zagen we de eerste groep langs de kant staan, later bleek motor pech maar niet gezien door  Frits, anders waren we wel gestopt.
Later even gestopt om te kijken of we nog goed reden en ik gelijk een peuk opgestoken dan weer verder, Frits voorop die wist de weg wel maar waarschijnlijk toch een afslag gemist we kwamen ergens in een dorpje uit, hier getankt en toch weer een peukje opgestoken. Toen de goede weg opgezocht en gevonden rijden dan maar, kan het niet wat harder dacht ik maar Frits had net een nieuwe achterband dus aanpassen maar.

Flink eind door gereden  ergens gestopt koffie gedronken  Frits bedankt voor de koffie dan maar weer verder maar nog steeds die snelheid, ben er af en toe tussen uitgepeerd om wat snelle bochten te nemen vond Frits niet erg  moest toch wel weer wachten op de rest. We waren al een tijd  op Frans gebied toen we bij een rotonde aankwamen  en links van ons stond een grote tent even aankeren en hier kregen we gratis drinks en koek speciaal gedaan voor de motorrijders die naar Le Mans gingen. Hier zagen we ook de eerste groep voorbij rijden. Opgestapt en naar  Le Mans  gereden nog even gestopt voor een laatste tankstop.
Tegen de avond aangekomen hoe laat weet ik niet meer, maar een flinke rij met motoren bij de ingang, Frits, Henk D gebeld dat wij er waren, entree kaartjes gekocht en naar de camping gereden daar kwam Henk ons tegemoet, wees ons waar we moesten zijn. Kon hem niet verstaan had  geen stem meer de motor weggezet en het kampvuur brandde al heftig. Spullen van de motor gehaald en in de grote tent gelegd hier sliepen wij met z’n vieren in.  Motorpak uit korte broek aan en lekker aan de barbecue voor een hapje eten wat goed smaakte. Tot laat gekletst +/- 03.00 uur, toen de slaapzak opgezocht met al dat lawaai van draaiende motoren.

15 Mei vroeg opgestaan even bij komen en kijken waar ik ben terechtgekomen, was als eerste wakker dus gelijk de douches op gezocht. Terugkomend  van de douches zin in een bakje koffie, daar was Gabriella al mee bezig. Koffie gedronken en een broodje gegeten tijd voor een peuk. Daarna richting Circuit wat rond gelopen  met Peter  K, Hans H en Wouter  S. Ze waren net bezig met de training van de Moto GP, zoeken naar een leuk plekje voor  de race van zondag gevonden, niet ver van de grote tent tegenover Videowal op een taluud.
Terug naar de grote tent, lekker hapje eten vlees op de barbecue slaatje erbij en wat stokbrood heerlijk, wat hebben Gabriella en Henk er toch goed voor gezorgd GROTE KLASSE.
Daarna wat rond het kampvuur gezeten, daar kwam  Eric en Jacoline v. V nog aanrijden, wat bijgepraat maar niet zo laat gemaakt als de eerste nacht, moest er vroeg uit voor de race  van de volgende dag.

16 Mei : Dag van de Race 06.00 uur eruit dit keer was Hans ook al wakker,op naar de douches want het begon aardig wat druk te worden. Terug naar de grote tent daarna naar ons plekje. Hans en ik ieder met een klapstoeltje onder onze arm maar wat een volk, als we wat later zouden gaan was ons plekje weg. Gelukkig hadden we nog wat plaats, klapstoeltjes uit prachtig uitzicht mooi weer met af en toe een hapje en een drankje en wat body lotion voor Hans tegen de zon wie doet ons wat, we genoten van de Race.

Einde van de Race nu terug naar de grote tent wat een massa mensen ze willen  allemaal naar huis maar wij nog niet, bij de tent aangekomen koffie gezet. Ondertussen was de barbecue aangemaakt door de boys die vandaag naar huis gingen dus wat vlees erop en eten maar.
Ondertussen ging als eerste Gerben K richting huis, daarna Bertram Ht  Fred v.D en Herman S. Wat kunnen we nog gaan doen een wandelingetje maken richting rennerskwartier, ja gezellig nu het wat rustiger is geworden. Misschien ontmoeten we wel een paar bekende motorcoureurs, zo gezegd zo gedaan  op naar het rennerskwartier maar bij een van de ingangen  gekomen stonden een paar bewakers en een paar van onze groep wist hun te omzeilen. Ik en nog een paar anderen mochten dus niet binnen, wij naar een andere ingang zoeken maar het was niet makkelijk, of toch wel Henk? De eerste die stiekem door een openstaande afrastering gingen waren Frits en Marianne S en dat was nou echt niets voor mij en ook niet voor Gabriella.

Dat stiekem door een afrastering gedoe om bij het rennerskwartier binnen te komen, nou goed dan maar terug, maar tot onze verbazing was er bij de eerste ingang geen controle meer te zien wij richting rennerskwartier en wie kwamen we daar tegen ja werkelijk waar  Mister Colin Edwards ik heb hem een hand gegeven, maar jammer dat ik op dat moment geen camera bij me had. Goed dat hebben we gehad nu terug naar de grote tent lekker koffie gezet door Gabriella koffie gedronken  peukje erbij en maar wachten op de rest die van het rennerkwartier terug  kwamen. Daar kwamen ze dan aan, met de verhalen dat ze verschillende coureurs  hadden gezien en ontmoet de een met een poster van Troy Bayliss + handtekening leuk  dan hebben ze er toch wat aan gehad.
Verder werd  er rond het kampvuur het een en ander besproken  voor het vertrek  de volgende dag richting huis Eric en Jacoline v.V, Hans H en ik zouden als eerste vertrekken, tijd om de slaapzak op te zoeken, morgen vroeg op.

17 Mei : Terug naar Huis. Maar eerst koffie  en een peuk  daarna met z’n allen de grote tent afbreken en oprollen wat een gedoe met die tent ik heb dan ook grote bewondering voor Gabriella en Henk die de tenten met z’n tweeën opgezet hebben. Nu de motors gepakt en rijden maar, nee nog maar niet want Peter  K ging ook met ons mee terug. Goed, dan afscheid genomen en rijden maar, onderweg getankt en wat gerust. Stukje door Parijs om een stukje Eifeltoren te zien, dan over de tolweg waar wij geen tol hoefden te betalen omdat wij van Le Mans kwamen als motorrijder zijnde, lekker stukje hard scheuren met Hans. Sorry, Frits en Wouter  maar dit ging toch wel een stukje lekkerder dan naar Le Mans.
Op Nederlandse bodem aan gekomen al rijdende uitgezwaaid naar de mensen  die richting Utrecht gingen en ik ging door naar Etten-Leur. Dit was dan voor mij een geweldig  en gezellig  weekend  in Le Mans.

Ik wil dan ook besluiten met dank aan een geweldig stel (Gabriella en Henk) die voor dit grandioos weekend gezorgd  hebben.

PETJE AF VOOR HET GOED VERZORGDE EN GRANDIOOS WEEKENDJE LE MANS!