LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/

Laatste nieuws

1-1-2002 - SBK Assen 2002
 
Wat stond er allemaal in de sterren voor mij  tijdens dit weekend.
 
Heel wat. Het begon met een telefoontje van Henk op maandagavond 2 wk voor de SBK. We konden met 40 personen naar de SBK op uitnodiging van HONDA- Nederland. We zouden dan Dhr. Tadao Baba ontmoeten. Dit is de ontwerper van de Fireblade. Wauw, gaaf. Maar hoe krijgen we 40 personen bij elkaar voor donderdagochtend? Iedereen werkt, dus gauw mailtjes en in de telefoon geklommen om iedereen te kunnen bereiken. Afgemat maar gelukt kon ik donderdagochtend de lijst faxen naar Honda en de organisatie hiervan bestond nog alleen uit het versturen van de VIP-kaarten aan de mensen.
 
Donderdag kwam, Moto73 lag in de bus dus lekker even ontspannen de laatste nieuwtjes doorlezen. Verrek ja ik had meegedaan met de prijsvraag  van hun, uitslag zoeken en tot mijn verbazing zag ik mijn naam bij de winnaars staan. Maar onderop staat de regel dat de prijswinnaars reeds bericht hadden gehad. Ik niet. Dus de redactie gebeld, die deelde me mee dat het toch echt zo was. Stomverbaasd, in 42 jaar had ik nog nooit een prijs gewonnen en nu deze, waanzinnig. Met de minuut drong het tot me door en ging helemaal uit mijn dak. Ik had GEWONNEN!!! We zouden te gast zijn bij het Honda TenKate Racing team dat weekend en overnachten in een bungalow. Wie neem ik mee, wie kan ik er een plezier mee doen, waarschijnlijk de hele club maar belde Eric op of hij zin had om mee te gaan. Deze was ook verbaasd en zei direct ja. In de tussentijd de kaarten voor de club binnen gekregen en verstuurd. Ik kon niet wachten tot het weekend. Nog even met Martin afgesproken die ging ook naar de SBK, hij zou met mij meerijden naar Zwolle waar ik met Eric afgesproken had. Ik moest volgens kenners over de Enkhuizen-Lelystaddijk rijden maar in de toestand vond ik het beter om via de A1  richting Zwolle te rijden. Martin kent de weg beter daar in Flevoland dus reden we vrijdagochtend, ik met hoge bloeddruk, naar Zwolle. Eric had geen oog dicht gedaan en stond er al. Na een kop koffie reden we naar Assen. Bij het circuit parkeerden we op de VIP parkeerplaats en we moesten ons melden bij het welkomst centrum. Daar kregen we kaarten van TenKate en met de VIPschuttle werden we onder de tunnel door naar de stopplaats gebracht. Op naar de hospitality van TenKate waar we werden ontvangen door hun mensen. Moto73 was er ook en er werd het een en ander uitgelegd. We konden ons gang gaan en hier lunchen en drinken we kregen een rondleiding en verder moesten we ons maar vermaken.
 
Een beetje onwennig en niet helemaal goed begrijpend wat we nu allemaal konden gingen we op pad. Naar het balkon, wandelen door de paddock, naar de andere kant van het circuit, weer terug etc.. Op de paddock staan de vrachtwagens van de coureurs. Hier hebben we Ruben Xaus, Troy Baliss, Colin Edwards, Haga en ga zo maar door gezien. Fantastisch. Tijdens of na de lunch in de hospitality unit van TK kregen we nog een intervieuw met de coureurs. Fabien Foret, Ian Mc Pherson, Cris Vermeulen en Werner Daemen. Handtekeningen werden uitgedeeld, ik legde mijn motorjas maar op tafel en daar zetten de heren hun handtekening. Leuke en aardige en vooral zonder kapsones lui.  s'Middags weer rondgelopen, sorry Eric, en s'avonds naar de bungalow.
 
Hier de sleutel opgehaald en op zoek naar het huisje. Was even zoeken maar toch gevonden. Na veel heen en weer sturen konden de motoren bij het huisje staan, wat een hele geruststelling was, in ieder geval voor mij. In het restaurant gegeten en weer terug. De dag even doorgelopen en de indrukken verwerkt en op tijd weer slapen.
 
De volgend ochtend weer vroeg uit de veren, ontbijten in het restaurant, motor starten en terug naar het circuit. De dag van Baba was begonnen. dit vond ik eigenlijk nog spannender en keek er dus naar uit. Het terrein opkomen bij het circuit bleek een flinke tegenvallen te zijn. De heren in die apepakjes hebben echt last van het "kleine pikkies"syndroom. We hadden de kaarten maar mochten het terrein niet op, we moesten doorrijden naar een verder gelegen parkeerterrein. Dit ging mooi niet door! We hadden recht om bij het welkomstcentrum te parkeren dus dat ging ook gebeuren. Na veel bekvechten en dreigementen van die sukkels kwam er dan toch even een hoge ome die de mededeling gaf dat we inderdaad daar mochten parkeren. Met het stoom nog uit mijn oren reden we naar de parkeerplaats. Eric had het helemaal gehad en ik ook. Moest dit nu werkelijk zo gaan??? Bij het welkomstcentrum weer een kaart opgehaald en op nar de VIPbox van Honda. Ook daar weer zware "beveiliging" maaaaar we mochten  door. In de VIPbox waren  al een paar fanatiekelingen. De mensen van Honda verwelkomde ons er werd het een en ander weer uitgelegd en we moesten vooral genieten. Nou dit heb ik gedaan, het leek allemaal zo onwerkelijk dat ik op een gegeven moment Henk zowat een bont en blauwe arm geslagen heb. Sorry nog Henk. Dhr. Baba stond ons te woord en wij konden onze vragen afvuren. Er werden verschillende zaken op papier met tekeningen ondersteund. Het was echt TOP. Boven op het balkon naar de training kijken, beneden op het balkon van Honda zitten kijken naar de heren coureurs. Het was een dag uit duizenden. De leden genoten Dhr. Baba volgens mij ook. Die goede man vroeg zich af hoe wij plezier konden hebben in Nederland met onze motoren. Met een hoop creativiteit en de wegen een beetje ontdekken en veel naar het buitenland, legden we uit dat we toch echt wel genoten van zijn motor.  Tijdens de lunch bij het TK team kregen we allemaal een rondleiding en een bezoekje aan de Pitbox van TK. s'Middags kwam het hele TK team in de VIPbox voor een intervieuw en ook het Italiaanse Rumi superstock team kwam langs. Onze "vriend" Colin had het te druk, helaas, maar Johan bedankt voor het proberen.Aan het einde van de dag kreeg ieder een plasticzak met T-shirt, boek,zakmes uitgereikt. Iedereen bedankte elkaar voor de ongelooflijk gave dag en tegen 18.00 uur werden we zowat eruit gesmeten.
 
 
Eric besloot om naar huis te gaan, Frits en Marianne bleven overnachten en voor Eric had ik Martin gevraagd. Zei ook geen nee.  Ontbijt gekocht, zijn daar nog in wat dorpjes geweest, ik weet echt niet meer welke, en hebben in een tentje gegeten met zijn allen en nog op een terrasje gezeten. Naar  Engelse motoren zitten kijken, muziek geluisterd, weer naar huis. Daar nog wat gedronken en het bed in, want de volgende dag was de race. M en F hadden kaartjes voor de hoofdtribune, M en ik hebben wat rondgelopen om te bepalen waar we zouden gaan zitten, ben het weer vergeten waar maar het heeft sloot in het woord. Prachtig mooi weer was het. Met de supersport vond ik het wel leuk om bij het TKteam in de tent te zitten, in de hoop dat als een van hun coureurs zouden winnen, wij ook naar het podium zouden mogen. Maar met dat ongeluk was het even zo gestresst dat niet iedereen meer wist waar ze heen moesten. Wij dus al helemaal niet. Na de laatste manche van de superbike liepen we naar de paddock alwaar we bijna arm in arm konden lopen met vriend Colin, deze was op weg naar de SBKtent voor een intervieuw. Hierna nog naar de Nederlandse superstock coureurs gekeken en met F en M afgesproken om elkaar buiten het terrein weer te ontmoeten. We zouden in Zwolle nog even wat gaan eten.
 
Na de pizza's zijn we naar huis gereden. F en M de ene kant en M en ik de andere kant op. Koud werd het en net over de dijk begon het te regenen. Dit kon er ook nog wel bij. Zo nachtblind als ik ben het rode lichtje van M volgen. Na de dijk moest ik het verder alleen doen. In de regen en onbekende weg mistte ik dus een bocht, reed gelukkig niet hard zo'n 50 km/pu, en belandde tussen de bomen door op een fietspad en niet in een sloot.  Nog langzamer gaan rijden en veilig weer thuis.
 
Ik denk dat ik wel 2 weken op dit weekend geteerd heb. Honda heel hartelijk dank voor  de gastvrijheid en wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar. Moto73 voor het in het leven roepen van de prijsvraag en het Gerrit TenKate team voor hun gastvrijheid en gezellige onderkomen.
 
Jola 
 
 
 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Gerrit Cnossen
  • Rens de Jonge Installaties
  • Rad
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Superpole
  • Ten Kate Racing
  • Ten kate
  • DoubleTronics
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Overkamp
  • MLMparts
  • Bor Motorparts
  • Apart Vivaldi
  • Motor Oost
  • Ten Kate Webshop
  • Putoline
  • Steakhouse Cunera
  • Erik Nibbelink