LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/

Laatste nieuws

8-7-2006 - Weekendje Dasburg 2006
 
8 en 9 juli 2006
Wat een weekend!
 
Er stond weer een weekendje motorrijden in de planning. De bestemming was Dasburg, de organisator Henk D. en de plaats van vertrek AC Weert. Er zouden een man/vrouw of twaalf meegaan, waaronder een aantal (voor mij) onbekenden. Zaterdagochtend op het gemak vertrokken. Ik had verder niets afgesproken, dus rustig op eigen houtje naar Weert rijden. Bij een tankstation in Zaltbommel stonden toevallig twee andere Fireblade rijders, maar die keken me verbaasd aan toen ik vroeg of ze ook naar Weert gingen. Niet dus. Ter hoogte van Eindhoven kreeg ik dan toch twee ronde koplampen in de spiegels, dit bleek Wouter te zijn. Bleef er trouwens netjes achter. Dat kon niet gezegd worden van de twee (niet ronde) koplampen die even later uit het niets opdoken. Dit was de Blade van Gerrit, gevolgd door iets blauws. Iets blauws…..Huh? Johan moest noodgedwongen op de Fazer van zijn broer meerijden. Gele Fireblades zijn in Spanje blijkbaar erg gewild. Er is dus een grote kans aanwezig dat sinterklaas dit jaar niet op zijn paard rondtoert, maar de pakjes iets sneller aflevert……
De groep was compleet en na de koffie kon er richting België gekoerst worden. Dit ging in een onverwacht christelijk tempo. Wat was is hier aan de hand? Onze voorrijder Henk D. is het eerste clublid dat ik meemaakte dat ook rustig kan rijden. Nou ja, moet kunnen vind ik. 
Eenmaal in België hielden Gerrit, Johan en Jeroen het toertempo voor gezien en gingen de rest van de route vast verkennen. Ikzelf vond dat ik me nog maar even moest inhouden, in Duitsland zouden we vast wel wat actiever gaan rijden… Nu hoeft het voor mij niet altijd hard te gaan, maar echt lekker zat ik niet op de motor. Ondanks het rustige tempo was er al drie keer bijna iemand voor zijn sokken gereden (Bert S. zal nu ongeveer wel van de schrik bekomen zijn). Rustig rijden is geen garantie voor veiligheid blijkt maar weer. Hard rijden trouwens ook niet, maar daarover later meer.
Na de lunch even getankt. 1 op 23!??? Dat heb ik nog nooit gehaald. Het begon steeds meer te kriebelen en toen de (Duitse) wegen wat beter van kwaliteit werden en het tempo nog niet omhoog ging kon ook ik me even niet meer inhouden (slecht!). Drie keer teruggeschakeld en even vooruit met die fiets. Toen ik een paar tellen later in de spiegels keek hing Jan van B al in het achterwiel. Die had zich ook al aardig op zitten vreten (ik had al zo’n vermoeden…..). Bij de eerste kruising even gestopt, elkaar aangekeken, en ondanks dat we eigenlijk geen idee hadden wat de te rijden route precies was konden we het niet laten. De volgende kilometers hebben we de groep even achter ons gelaten en genoten van de prachtige bochtjes. Uiteraard zijn we behoorlijk verkeerd gereden, maar het was de moeite waard, ik kon weer lachen.  Na een kilometer of wat toch maar even op de kaart gaan kijken. 
Drie keer raden wie daar aan komen rijden. De ontsnapte kopploeg blijkt ook een beetje uit de richting geraakt te zijn, maar dat komt mooi uit want dan kunnen we met onze vertrouwde voorrijder Johan de weg naar het hotel zoeken. Ook op een Fazer zonder navi kun je blijkbaar ook voorrijden, en zodoende kwamen we toch nog bij het juiste hotel. De rest van de ploeg was enkele minuten eerder gearriveerd dus waren de Bladerunners weer compleet.
Tijd voor bier, cola, schnitzel met friet en andere versnaperingen was er nog voldoende, en de avond vloog voorbij. Ondertussen konden we luisteren naar de goede gesprekken tussen Johan en de Bouwmeester, naar een voetbalwedstrijd kijken en verder praten over de zin en onzin van het motorrijden.  
Zondag was ik al vrij vroeg weer wakker en na een uitgebreid ontbijt moesten een aantal vroege vogels hun geduld toch maar even bewaren  en wachten tot iedereen fahrbereid was. Henk rijdt niet alleen rustig, dat is gewoon zijn levensstijl, geen stress!!. Maar ook aan zijn nachtrust en ontbijt komt een einde.
Dan blijkt de door het hotel beloofde terugrij route er niet te zijn. Dus moeten we zelf wat verzinnen. De tweedeling van gisteren blijkt nog steeds aanwezig. De ene helft, onder leiding van Henk besluit eerst richting Nurburgring te rijden en vervolgens vanuit daar terug naar Nederland te toeren. De andere ploeg gaat onder leiding van Jan richting Luxemburg waar nog een paar mooie routes verborgen schijnen te liggen. Jeroen, Johan, Gerrit, Sammy en ikzelf  volgen Jan. In ouderwets Bladerunnertempo vliegen de kilometers erop. Jan heeft inderdaad geen woord overdreven. Luxemburg is prachtig. 
We verslinden bocht na bocht en het gaat echt lekker. Ik rijd als tweede achter Jan en kan daardoor het tempo goed volgen. 
Op een gegeven moment hoor ik achter me in de verte een doffe klap. Het zal toch niet… Onbewust denk je gelijk dat het fout is gegaan. Ik ga niet gelijk in de remmen, maar je kijkt toch even wat vaker in de spiegels. Helaas blijken de vertrouwde koplampen van Jeroen (die als derde reed) er opeens niet meer te zijn. Onder aan de berg bij de kruising toch meer even stil geen staan. Jan stond al aan de overkant te wachten. Dan komt Johan de bocht om zetten met het slechte nieuws. 
Omdraaien en een paar bochten terug ligt een gele Fireblade klem onder de vangrail, tegen een boom. Godzijdank staat Jeroen er al naast en mankeert hij niets. De motor is echter flink beschadigd. 
Dit is voor het eerst dat ik meemaak dat het ook fout kan gaan. Da’s dan toch wel even schrikken. Na de nodige telefoontjes is het wachten op de sleepwagen. Langzaam aan worden er al weer wat grapjes gemaakt. Maar toch blijft het erg zuur. Des te meer omdat Jeroen deze motor nog geen week had, het een erg speciale (mooie) uitvoering was en hij een paar weken geleden zijn andere motor al total-loss gereden had. Hoeveel pech kun je hebben? 
Na de  motor te hebben achtergelaten bij het bergingsbedrijf gaat de rit verder richting Nederland. Nu echter in een rechte lijn. Jeroen gaat achterop bij Johan (zo heb je ineens twee Fazer-rijders), en zijn tanktas wordt op mijn Blade geplakt. 
Aan de Luxemburgse grens wordt nog even wat gegeten en het plan is om Jeroen op het station in Maastricht af te zetten. Dat dacht ik tenminste. 
Gerrit, Jan en het Fazerduo zetten het tempo er goed in en over de snelweg gaat het richting Maastricht.
Sammy en ik houden er een iets christelijker tempo op na en al snel zijn we ze uit het oog verloren. Vervolgens krijgen we ook nog gezelschap van de Luxemburgse politie. We worden niet aangehouden, maar de begrenzer moet er wel even op gedurende een aantal kilometers.  Hé, ik heb nog een tanktas. Nou ja dan wachten ze vast wel ergens bij de afrit. Niet dus! 
Als Sammy en ik uiteindelijk op het station van Maastricht aankomen is er geen Fireblade te bekennen, ook geen Fazer trouwens. Even gebeld met de vrouw van Jeroen en later met zijn zoon die al onderweg blijkt te zijn naar Nijmegen, maar waar Jeroen uithangt is onduidelijk. Nog even rondgekeken, maar uiteindelijk hebben we toch besloten om maar naar huis te gaan. Dan zien we wel… 
Nog maar net terug op de A2 en daar komt wel een heel bekende Fireblade voorbij zeilen. Drukgebarend of we om willen keren. Stonden ze bij de Mac!! Hoe het mogelijk is dat we elkaar toch nog gevonden moet je niet vragen, maar we hadden nog wat geluk te goed zullen we maar zeggen. Tanktas afgeleverd, gedag gezegd en ieder kon dan toch nog zijn eigen weg gaan. 
 
Inderdaad, wat een weekend.    
 
Henk, bedankt voor de organisatie. Hopelijk heb je er geen problemen mee gehad dat de groep in tweeën is gevallen.
Jeroen, veel succes met de opbouw van je motor. Geel-zwart is ook mooi!
 
Voor de rest: bedankt voor het gezellige weekend en tot de volgende keer. 
 
Mvgr
Sander
 
 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Bor Motorparts
  • Superpole
  • DoubleTronics
  • Ten kate
  • Rad
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Overkamp
  • Rens de Jonge Installaties
  • Steakhouse Cunera
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Motor Oost
  • Ten Kate Webshop
  • Erik Nibbelink
  • Gerrit Cnossen
  • Apart Vivaldi
  • MLMparts
  • Ten Kate Racing
  • Putoline