LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Superpole
Superpole
www.superpole.nl/
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl

Laatste nieuws

12-8-2006 - Vijflandentocht 2006
 
Dit zou toch wel het ultieme rijderweekend worden. Veel kilometers, vijf(!) landen en natuurlijk een mooie route. Voor de veteranen onder ons: de bikkeltocht in twee dagen. Voor mij gewoon een mooi weekend sturen. De data: 12 en 13 augustus. Dit betekende dat ik niet mee kon!! Voor dit weekend stond er namelijk al wat anders in de planning, ja heel af en toe bestaat het leven uit meer dan motorrijden. 
Totdat ik maandag mijn mail bekeek en het goede nieuws mij bereikte dat de tocht een week later zou worden gereden i.v.m het slechte weer. Heel jammer natuurlijk voor diegenen die alleen het eerste weekend vrij hadden gehouden, maar voor mij een meevaller. Gelijk maar even gebeld en geregeld dat ik ook mee kon. 
Eerst nog even een weekje werken, maar dan kon de Fireblade weer even twee dagen goed los. Met het extreme weer van de afgelopen weken was dit eigenlijk alweer te lang geleden. Ik had uiteraard wel gereden, maar je hebt natuurlijk rijden en RIJDEN. 
Vrijdagavond kreeg ik nog een telefoontje dat het nu wel echt doorging. Mooi, ik had er zin in.
Zaterdagochtend op het dooie gemakje naar de verzamelplaats gereden. Tot aan de laatste pomp kwam ik geen medeclubleden tegen. Totdat de laatste liter in de tank werd gegoten, een hoop kabaal en getoeter: Erik N. kwam ook effe tanken en liet merken dat ie al goed wakker was. Samen de laatste kilometers gereden. Bij van der Valk stond er al een mooie verzameling (erg rode) Blades, dus dat beloofde wat. We waren mooi op tijd, maar toch de laatste. De bekende gezichten van de harde kern zaten al aan de koffie (Gerrit, Johan, Michel en Edwin). Ook mochten we kennis maken met een nieuw lid. Tot mijn grote vreugd met een oude motor. Weer een 92’er erbij!!!
Roger welkom! Ik kan het niet laten om het toch even te vermelden, maar  er waren dus drie (!) 92’ers, tegen één 2002, twee keer een 2004 en één 2006 fireblade (Johans nieuwe trots). Kortom, het gaat de goede kant op met de club! 
Ondanks dat er in het hotel genoeg te zien viel… toch maar op de motor gestapt. Na een stukje snelweg, Maastricht door, en hup de grens over. Belgie, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk. De volgorde kan ik mij niet meer geheel voor de geest halen, maar vijf landen op één dag is echt wel mogelijk. 
Het weer was prima, de wegen overwegend droog en het ritme kwam er lekker in. Zo rond kwart voor één werd er besloten dat het tijd was om te gaan eten (is het daar niet altijd tijd voor?). Hoe het weer zo uitkwam weet niemand, maar er werd een eetcafé uitgekozen dat eigenlijk op het punt stond om dicht te gaan. Of we er nu zo hongerig uitzagen, of om onze knappe gezichten, ik weet het niet, maar ze waren bereid om ons van een goede lunch te voorzien, zelfs na sluitingstijd en we hoefden niet eens te helpen met de afwas. 
Met Michel als voorrijder werd de rit weer voortgezet. Het ging allemaal buitengewoon voorspoedig, niemand raakte kwijt, niemand ging onderuit, geen oponthoud door politie. Het is dat we fireblade rijden, de wegen zo mooi waren en het tempo er goed inzat anders zou het bijna saai worden. De volgende stop werd bepaald door de dreiging van regen, zes van de zeven dwergen vonden het nodig om de regenkleding te voorschijn te halen. Ondergetekende heeft geen regenkleding dus deed maar even een schietgebedje. Dit heeft geholpen, want  het bleef droog. 
Nog een mooi stukje gereden tot er een hotel moest worden gezocht. We kwamen iets tegen dat er wel uitnodigend uitzag, maar bij nader onderzoek bleek dit hotel een wat discutabel publiek te trekken. Diegene die erbij waren weten waar ik het over heb en daar zullen we het maar bij houden.
Even later werd een tweede hotel aangedaan, waar zowel plaats voor ons als voor de motoren was. Een wijnvoorraad waar je de oorlog mee kunt overleven, maar gelukkig ook bier…
De kamers waren niet allemaal gelijkwaardig. Sommige clubleden waren zelfs zo trots op hun onderkomen dat er gelijk moest worden geshowd met foto’s en sterke verhalen. 
De eerste drankjes smaakten uitermate goed en toen was het tijd voor eten! Vooral Erik en ikzelf wisten er wel raad mee. Met zowel onze eigen bestelling als dat van enkele anderen. Jaja, sommige mensen eten geen sla/ groenten, onbegrijpelijk. Maar weggooien is zonde dus werd in groepsverband alles opgegeten. 
Het is nog een uitermate gezellige avond geworden, zelfs zonder kaarten. Maar het intensieve fireblade rijden maakte toch dat rond een uur of één ook bij de laatste de ogen dicht gingen. 
 
De volgende ochtend bleek iedereen weer topfit, ongeacht de grootte van de kamer waarin werd geslapen. Het ontbijt smaakte uitstekend (maar dat is bijna vanzelfsprekend). Rond half tien zaten we weer op de motor en werd de rit weer hervat. Het was nog steeds droog en de route ging richting Nürburgring. Voor velen bekend terrein wat nooit schijnt te gaan vervelen. Op een gegeven ogenblijk besloot Gerrit zijn vertrouwde plek in de groep (achteraan) te verlaten en een stukje vooruit te rijden. Ook nu bleek maar weer dat dit niet werkt want binnen de kortste keren waren we hem kwijt. Maar even op de kruising blijven wachten en binnen de tijd van één sigaret kwam hij weer terug. Doe Wat je niet laten kunt zou ik zeggen, maar dit soort uitspattingen kunnen natuurlijk niet onvermeld blijven…
Uiteindelijk werden dan toch de hemelsluizen geopend. Net op tijd konden we een schuilplaats vinden in de vorm van een bushokje. Wat op zich vrij knus was, maar als het zo hard regent accepteer je dat maar. Het plan was om in de eerst volgende stad even wat te gaan eten (goed plan!) en dan te beslissen of de route zou worden voortgezet, of dat er voor de Autobahn zou worden gekozen. Gelukkig was de regenbui kort maar hevig en de overgebleven miezer regen kon ik net hebben in mijn niet-regenkleding. Lekker droog gegeten, maar de wegen waren overwegend nat. Michel, als aanvoerder van het peloton besloot om de Autobahn richting Nederland te kiezen en de route te laten voor wat het is. 
Weer een nieuwe ervaring voor mij: zeven blades op topsnelheid. Echt mooi! Wat ik dit seizoen geleerd heb is dat op de snelweg geld: aanhaken anders ben je ze kwijt. Dit keer is het gelukt. Behoorlijk wat regen gehad, af en toe echt heel veel, te veel voor mijn pak, dus nat op plaatsen waar je niet wilt komen. Dus daar komt de naam bikkeltocht vandaan…. 
In Venlo aangekomen bleek Roger afgehaakt te zijn. bewust of onbewust, dat was op dat moment niet helemaal duidelijk. Achteraf bleek hij een afslag eerder richting huis gegaan te zijn. 
 
Tijd om gedag te zeggen tegen de overgebleven bikkels.  
Roger, ik hoop dat je van je vuurdoop genoten hebt en dat we je vaker terug zullen zien. Michel bedankt voor het voorrijden, en de rest: bedankt voor de gezelligheid.
 
Het was weer een topweekendje!
Tot ziens
Sander.
 
 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Overkamp
  • Rad
  • Motor Oost
  • Putoline
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Rens de Jonge Installaties
  • DoubleTronics
  • Superpole
  • Ten Kate Racing
  • MLMparts
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Erik Nibbelink
  • Bor Motorparts
  • Ten kate
  • Steakhouse Cunera
  • Apart Vivaldi
  • Gerrit Cnossen
  • Ten Kate Webshop