LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Superpole
Superpole
www.superpole.nl/
DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/

Laatste nieuws

1-5-2008 - Winterberg 2008
 
Vorig jaar is het idee ontstaan om eens een weekendje naar Winterberg te gaan. Na twee jaar Eifel, en het regelmatig horen van de naam Winterberg, werd het hoognodig tijd om hier eens te gaan kijken. Met de opgedane ervaring van vorig jaar zijn de voorbereidingen ruimschoots op tijd begonnen. Na een geschikt hotel gevonden te hebben kon ik een optie krijgen op een aantal kamers, zodat er zes tot tien personen een plaatsje konden krijgen. 
Het animo was echter zo groot, dat de eerste tien aanmeldingen binnen no-time binnen waren. Dankzij de flexibele instelling van het hotel en veel mailtjes is het ook gelukt om voor de overige zeven personen een slaapplaats te regelen. Ja, zeventien man/ vrouw hebben zich uiteindelijk aangemeld. Zo’n grote groep had ik nog niet meegemaakt tijdens een weekend. Maar ja, hoe meer zielen hoe meer (leed)vermaak!
Hotel geregeld, routes geregeld, verzamelpunt afgesproken etc. Alleen voor het niet te beïnvloeden ‘goeie weer’ moest nog een schietgebedje gedaan worden.
Hemelvaartdag 2008 bleek echter een uitermate zonnige dag te zijn. Bij het verzamelpunt in Beek stonden er al een heel rijtje Fireblades op de parkeerplaats te staan. De eerste 2008-Blade was er ook bij. Deze is van Erwin D, een herintredend lid (ja die zijn er ook nog). 
De bijbehorende Bladerunners stonden echter ook nog op de parkeerplaats. Wegrestaurant gesloten! Blijkbaar heb ik hier een abonnement op, tijdens de openingsrit was het pompstation in storing en tijdens het pinksterweekend vorig jaar was er ook al zoiets aan de hand. 
Ben benieuwd wat er met vd Valk in Urmond gaat gebeuren voorafgaand aan de 5-landentocht. Grote kans, dat het dicht is…..
 
Nadat Erik N en ikzelf gearriveerd waren misten we nog drie personen. Roy v A, Paul J (wie anders) en Jeroen B. Nog voor tien uur waren ook Roy en Paul gearriveerd. Toen Paul kwam aanrijden ontstond er zelfs een spontaan applaus. Op de goede dag, het goede tijdstip, met complete motor en bagage en inclusief rijbewijs. Je kunt toch merken dat hij papa gaat worden hè…. Gelukkig is Paul nog steeds Paul en bleek de volgende dag, dat er toch nog iets vergeten was. De onderbroeken lagen nog thuis……
Inmiddels was het tien uur (afgesproken streeftijd) en was het wachten nog op Jeroen. De koffiebehoefte was naar grote hoogte gestegen en er werd besloten dat het grootste deel van de groep vast naar de eerste volgende koffietoko zou gaan. Samen met Erwin D en Luïs B ben ik op Jeroen blijven wachten. Deze kwam gelukkig vrij spoedig ook ongeschonden aan, zodat we achter de rest aan konden. 
Bij het eerste volgende tankstation stond de hele club te tanken/ wachten en waren we helemaal compleet. Het terras was een paar honderd meter verderop, zodat we niet alleen de motoren konden voltanken, maar onszelf ook. Binnen drie kilometer al twee tussenstops, dat schiet lekker op!
Uiteindelijk konden we dan rond een uur of elf de boel starten en aan de heenreis beginnen. De groep werd opgesplitst in twee delen. Groep 1 met Michel P als voorrijder en groep 2 mocht achter Albert vd S aan rijden.
Onderweg zijn we elkaar uiteraard nog een aantal keer tegengekomen. Op een paar regendruppels en stukjes nat wegdek na bleven de weersomstandigheden grandioos. De heenreis verliep voorspoedig en tegen een uur of vier zijn we bij het hotel aangekomen. De tweede groep volgde spoedig en we waren nog steeds helemaal compleet! 
Marianne S had echter te kampen met een heftig fluitende Blade. Ze was pas net in het bezit van dit exemplaar, maar een ingebouwd fluitorkest had ze niet aangekruist op de optielijst. Na een paar onderdelen gedemonteerd te hebben leek het uit de accu te komen. Een accu kan toch helemaal niet fluiten! Toen de accu een paar meter verderop op het gras stond en het geluid ook een paar meter verhuisd was, was het toch echt wel duidelijk. Frits en Marianne konden de volgende dag op zoek naar een Honda dealer. 
 
Na een inspectie van de kamers, douchen en opruimen kon er gedronken worden op een mooi verlopen heenreis, en een mooi weekend in het vooruitzicht. De uitgebreide maaltijd (lopend buffet, dus eten tot je niet meer kunt), ging vanzelf over in een uitermate gezellige avond met alle zin en onzin die daarbij hoort. De foto’s spreken voor zich zullen we maar zeggen. 
De volgende dag kon er vanaf acht uur worden ontbeten. Er bleken een aantal verschuivingen nodig te zijn binnen de twee groepen, dus dat werd ook even geregeld. Helaas konden Frits en Marianne deze dag niet meerijden, maar verder konden we allemaal vertrekken. Deze dag heb ik de tweede groep voorgereden. De route was echt supermooi, was bijna helemaal goed te volgen en op een flinke regenbui tijdens de lunchstop na (tot mijn grote vreugde, kun je nl langer dooreten), was ook het weer briljant. Iedereen had het erg naar zijn zin en ook de nieuwe leden werden steeds enthousiaster. Vooral de ‘sinasappel-smile’ van Willemijn die bij elke tussenstop onder de helm tevoorschijn kwam werd steeds groter. Ze was samen met vriend Tom het enige duo, en ik heb zelden zo snel iemand zo enthousiast zien worden. 
 
Zelf heb ik deze dag ook enorm genoten van het (voor)rijden, het eten en de vrolijke gezichten. Achteraf gezien was qua totale beleving dit de mooiste dag van het weekend.
Bij terugkomst waren Frits en Marianne ook al weer terug in het hotel. De motor van Marianne zou de volgende ochtend gerepareerd worden (zo was beloofd). 
Ze waren ook nog zo attent geweest om een paar onderbroeken voor Paul te kopen (hier circuleren gelukkig geen foto’s van).
Die avond arriveerde ook Andre Smetsers en vriendin Jamie in Winterberg. Zij hadden een hotel verderop nog een kamer kunnen vinden, maar zouden de volgende dagen wel met ons meerijden. 
De avond bestond (heel verrassend) weer uit eten, slap ouwehoeren en een paar biertjes drinken. Paul was dit weekend de pineut als het ging om het aanstaande voorzitterschap. Als je het maar vaak genoeg zegt gaat ie het zelf wel geloven, zo moet de gedachte geweest zijn. Maar helaas, het heeft weer niet mogen baten, Paul hield dapper stand.
Alsof de Spetters nog niet genoeg pech hadden, kon Frits die avond nog even naar het ziekenhuis. Zijn operatie van enkele dagen eerder begon wat complicaties te vertonen, waardoor voor de zekerheid de eerste hulp werd opgezocht. Helaas voor hem bleken de knappe nachtzusters allemaal vrij die dag. De zuster van dienst had echter wel veel ervaring en vertrouwde het zaakje niet, en Frits moest de volgende dag terugkomen.
Na een korte nacht werd het dan toch echt zaterdagochtend. Wederom wat verschuivingen binnen de twee groepen. Tom en Willemijn wilden een dagje zelfstandig rijden. Frits en Marianne ‘mochten’ weer naar het ziekenhuis en Andre en Jamie reden vandaag dus met ons mee.
Johan V zou vandaag de tweede groep voorrijden en ikzelf ben met Michel (and friends) meegereden.
De route van deze dag was iets minder fraai dan gehoopt, maar het tempo zat er goed in, het zonnetje deed zijn best en we hebben uiteraard weer gelachen. Inclusief een uitgebreide lunch met kebab en/of salade en/of frietjes en/of Bratwurst en/of pizza zijn we toch weer de hele dag bezig geweest. 
Frits had het advies gekregen om de volgende dag maar met de auto naar huis te rijden. En aangezien de motor van Marianne nog niet gerepareerd was, kon Marianne de volgende dag met de motor van Frits naar huis rijden. 
Tom en Willemijn hadden ook een mooie dag gehad, en de tweede groep was de dag ook weer zonder kleerscheuren doorgekomen. 
Her en der werden het hele weekend ook nog wat adviezen gegeven over afstelling, rare geluidjes etc. Zo bleken er een aantal banden niet helemaal vol en is er bewezen dat een Blade ook prima met losse bougies kan rijden…. Dankzij de –tig jaren blade-ervaring die er tijdens zo’n weekend rondloopt waren al deze problemen binnen no-time weer opgelost. Naderhand gingen er weer een aantal mensen met een betere Blade naar huis, of met de wetenschap hoe het beter zou kunnen.
Die avond bleven de Bladerunners weer als laatste over. De dienstdoende barjuffrouw bleef echter erg beleefd en doorschenken tot de laatste ronde. Hotel zur Sonne in Winterberg is een absolute aanrader voor wie een weekendje met de motor naar Winterberg wil. Low budget, prima eten, relaxte eigenaar en je kunt het elke avond zo laat maken als je wilt. 
 
De zondag kwam weer veel te snel, en de tassen moesten alweer gepakt worden. Vooral het eerste gedeelte van de terugreis was heel erg mooi. Zelf vond ik dit de mooiste route van het weekend. Onderweg hebben beide groepen telkens gezamenlijk kunnen eten/ koffiedrinken en ook het eindpunt werd redelijk vlak na elkaar bereikt. Deze dag was de enige schade een gescheurde kentekenplaathouder van Ernie’s Blade. Een paar kabelbandjes boden een tijdelijke oplossing. Hiermee zat de plaat echter nog beter vast dan voorheen… Ernie begint trouwens al een aardig woordje Duits te spreken. De woordkennis is er al, nu de volgorde nog een beetje bijschaven. Maar als reisleider tijdens de Oostenrijktour kan hij zich prima redden, zo is de verwachting.
In totaal heb ik ongeveer 1400km afgelegd. Probleemloos, schadevrij, met schitterend weer en tussen vrolijke gezichten. Met recht een hemelse hemelvaart, en één van de betere weekenden van de afgelopen twee jaar dat ik erbij mocht zijn. Daarvoor wil ik dan ook iedereen hartelijk bedanken. Hopelijk is het met de familie Spetter ook weer goed gekomen en hebben ze er alleen (weer) een verhaal aan overgehouden.
 
Waarschijnlijk ben ik nog het e.a. vergeten te vermelden, maar ja dan had je er maar bij moeten zijn.
 
Voor iedereen geldt: graag tot ziens,
groetjes, Sander 
 
 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Ten kate
  • Ten Kate Racing
  • Rens de Jonge Installaties
  • Apart Vivaldi
  • Rad
  • Gerrit Cnossen
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Putoline
  • Erik Nibbelink
  • Ten Kate Webshop
  • Overkamp
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Superpole
  • Motor Oost
  • MLMparts
  • Bor Motorparts
  • Steakhouse Cunera
  • DoubleTronics