LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/

Laatste nieuws

23-9-2005 - Een dag uit het leven van.....
 
Vrijdagochtend 23 September 2005, 4.00 uur
De wekker gaat en ik spring uit bed, bang om als ik nog even blijf liggen dat ik mij verslaap. En als ik me op 1 dag niet mag verslapen dan is het vandaag.
Wat heb ik hier naar uitgekeken en de weervoorspellers beloven voor vandaag ook nog de mooiste dag van de week dus eigenlijk kan het nu al niet meer stuk ( en dan ben ik nog maar aan het ontbijten om 4.15 uur ) Okee, na ook een lekker bakkie en een peuk stap ik in de auto, aanhanger erachter, motor erop, zeiltje erover ( stond al klaar vanaf gisterenavond want dat ga ik niet vroeg in de morgen doen ) Op weg naar het mooiste circuit ter wereld!
 
Na 2 en een half uur rijden met ongeveer 90 km per uur kom ik om 7.20 uur aan op het parc Ferme’ te Assen.
Het is nog niet druk maar enkele tientallen motorfanaten zijn al druk bezig met uitladen en voorbereiden 
En het is al direct gezellig , want een praatje hier, goedkeurende blikken daar en het bewonderen van elkaar fiets. Wat een compleet anders volk zijn motorrijders toch in vergelijking met de meeste automobilisten, Sociaal en bijna familiaal, je voelt je er al snel bij thuis. Om 7.30 uur op naar de rijdersinfo voor de groepsindeling , je rijnummer en de transponder voor de Geluids- en tijdmeting want vandaag wordt ook de tijdmeting geregistreerd en bij de rijdersinfo Gepubliceerd en je snelste tijd van de laatste 3 sessies wordt op het certificaat gezet welke aan het Eind van de dag zou worden uitgereikt. 
Daarna de instruktie en voorstellen van de marshalls waaronder Arjendt en Ruud , door Cees Doorakkers.
 
Om 9.15 uur was ik aan de beurt voor de eerste sessie en ingedeeld in de gevorderde groep blauw 1 met nr. 10.
Dus om 9.00 uur opstellen bij de ingang van de pitstraat om de transponder te laten monteren. Toevallig was de eerste sessie Arjendt onze marshall en hij heeft me dan ook toen ik aan de beurt was om direct achter hem te rijden, de ideale lijn laten pakken en ik kan je vertellen dat dat gelijk een heel stuk soepeler en prettiger rijd ( en sneller natuurlijk ). Iedereen uit de groep een rondje achter Arjendt en als je over start-finish komt ga je rechts rijden, vaart minderen en achteraan sluiten. 2 e sessie weer hetzelfde maar met een andere marshall en na de sessie even verzamelen voor een evaluatie. Om 12 uur lunchpauze en even terug op aarde komen om vervolgens na 80 minuten te starten voor de 3e sessie die tevens de eerste tijdmeting zou opleveren. Na elke sessie werden de gereden tijden getoond bij de rijdersinfo en had ik de 4e tijd van 36 uit onze groep, nou toen was ik best wel trots op mezelf met de 1.52.894 wat natuurlijk niet echt snel is, maar wel een goede smoes om er nog heel veel aan te gaan werken! 
Met de 4e en 5e sessie begin je de vermoeidheid al te voelen maar ondanks dat ging het rijden steeds lekkerder.
Behalve de laatste 3 ronden van de 4e sessie want toen werd ik ingehaald door een knakworst die weliswaar een snellere motor had maar voor elke bocht te vroeg in de remmen ging en dan uit de bocht reed hij weer van mij weg, dus restte mij niets anders dan in de bochten zijn achterwiel op te zoeken en hoopte stiekem op een zenuwachtig foutje aangezien dit heerschap nog spiegels had, zodat ik hem weer in kon halen, maar helaas! Toen de 5e en laatste sessie om 16.35 uur en ik startte direct achter de marshall die na 2 ronden aan de kant ging en ons liet gaan. 
Ik ben toen niet meer ingehaald en de laatste 3 ronden raakten mijn achtervolgers steeds verder achterop, nou
dat is pas kicken en bovendien reed ik deze sessie mijn snelste tijd van de dag en werd geklokt op 151.391.
Jola was ook nog gekomen en bij haar kon ik gelukkig na elke sessie mijn enthousiasme kwijt. Luuk moest helaas in de eerste sessie al opgeven met een elektronische storing en ik hoop voor hem dat hij eindelijk al zijn pech heeft opgebruikt!
 
Om dit verhaal niet nog langer te maken wil ik afsluiten met het bedanken van Jola voor haar gezellige aanwezigheid en de foto die zij maakte van Cees Doorakkers en mijn persoon. Arjendt Dirks voor de tot nu toe mooiste les van mijn leven, namelijk het het volgen van de ideale lijn op Assen en Eric Smetsers voor het wederom repareren van mijn Blade die tot vorige week veel vermogensverlies kende. En last but not least , Cees Doorakkers voor het organiseren van dit fantastische evenement !
 
Ik zou zeggen : Tot volgend jaar Cees !!!
 
Jan van B
 
 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Ten Kate Webshop
  • DoubleTronics
  • Ten Kate Racing
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Steakhouse Cunera
  • Rens de Jonge Installaties
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Motor Oost
  • Putoline
  • Apart Vivaldi
  • Ten kate
  • Superpole
  • Overkamp
  • Rad
  • Bor Motorparts
  • Erik Nibbelink
  • Gerrit Cnossen
  • MLMparts