LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/

Laatste nieuws

18-9-2018 - Fotoverslag vijflandentocht 2018

Eigenlijk is het heel simpel. De vijflandentocht is in een paar regels uit te leggen. Elk jaar weer. Eerst een tank leegrijden om op het startpunt te komen - vertrekken bij van der Valk in Urmond - lunch in Bleialf - tanken in Luxemburg - koffiestop op de grens met Frankrijk - overnachting in de omgeving van Wadern - terug door de Eifel - lunch aan de Nurburgring - ijsje - eindpunt BP Maastricht. Elk jaar weer.

Waarom? Omdat het kan. Wordt dat niet saai? Nee.

Er zijn namelijk nog genoeg variabelen. Zoals de deelnemers. Elk jaar zijn er wel weer 1 of 2 die 'hem' voor het eerst rijden. Dan is er natuurlijk nog het weer. Als je de vijflandentocht al een keer of tien gereden hebt, is het een continue aaneenschakeling van schuilplekjes. Hier hebben we weleens gestaan, en hier, en daar ook.. En weet je nog die ene keer? Toen stonden we daar!

Daarnaast kun je in het vaste regelement (zie eerste alinea) ook nog wel creatief zijn. Zo zijn er dit jaar zeer ervaren deelnemers geweest die nog nooit over de brug bij Dasburg hadden getankt (wij tanken altijd in Vianden.....). Ook de overnachting is altijd weer een verassing, en de Nurburgring heeft wel TWEE lunchplekjes. Ook mag er op dag twee door de voorrijder beslist worden waar en wanneer de eerste koffiestop wordt ingepland. Jaja, een hele verantwoordelijkheid, waar je al minimaal een half jaar van te voren over gaat nadenken.

En dan de route: ca. 800km, waarin ook elk jaar weer de nodige onvoorziene omleidingen worden ingebouwd. Uiteraard is de stelregel: altijd zover mogelijk doorrijden. Maar soms kan het echt niet en ontdek je weer hele mooie nieuwe stukjes. En een tweede stelregel: 'stick to the plan', kan in somnmige gevallen (lees: door sommige personen) worden gecancelled.

Kortom, ook editie 2018 was weer op zijn geheel eigen wijze een unieke ervaring in de geschiedenis (sinds 2005 (?)) van de vijflandentocht. Hieronder volgen weer enkele plaatjes.

De deelnemende Fireblades

Het startpunt

 

Dan Bleialf

Het weer in 2018: een unicum

Vervolgens de grens met land nummer vijf (!)

Dan de overnachting. Dit jaar weer terug op een vertrouwd adresje. Haus Doris in Kell am See.

Gesorteerd op kleur dit jaar.

Koffiestop dag 2: verassing van de voorrijder!

Dit zijn dus de wegmarkeringen waarbij je gewoon door moet rijden als de route dat vereist.

Dan kom je aan bij de grote speeltuin van Duitsland: de Nurburgring. Alleen om te kijken, luisteren en te eten uiteraard.

Conclusie ook dit jaar weer: het kan altijd NOG gekker.

Dus dan vervolg je je reis richting ijsje. En waag het niet deze uithangborden te negeren, je wordt onheroepelijk teruggefloten.

En dan voor de laatste keer opstappen, alle spiertjes nog even lief toespreken en op naar het bekende tankstation in Maastricht.

Dat hebben we toch maar weer mooi geflikt!

Paul (nieuw 1), Erwin (nieuw 2), Erik, Johan en Gerrit, namens de voorrijder weer bedankt voor deze editie.

En voordat je weer thuis bent denk je toch stiekem alweer aan die van volgend jaar..........

Tot dan!

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Motor Oost
  • Overkamp
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Putoline
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • DoubleTronics
  • Ten kate
  • Bor Motorparts
  • Rens de Jonge Installaties
  • Rad
  • Erik Nibbelink
  • MLM Motorparts
  • Ten Kate Webshop
  • Gerrit Cnossen
  • Ten Kate Racing