LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/

Laatste nieuws

4-8-2018 - Fotoverslag weekend Eifel 2018

Hallo Bladerunners,

we hebben er weer een enerverend en mooi clubweekend opzitten. Hieronder de foto's om nog eens te kunnen nagenieten.

Tijdens de ALV kreeg ik van Roger een tip voor een goed motorhotel in de Eifel. Via verschillende kanalen had ik ook vernomen dat een weekendje Eifel weer hoog op de wishlist stond. Michel had zich alweer gemeld om een paar mooie kilometers aan elkaar te knopen, dus 1+1+1=3.

Routes inladen, tas pakken en op naar Urmond. Bij de BP in Deventer wachten we Erik op. Tijdens het wachten moet de 92'er blade even verzet worden. Starten en......Accu leeg?! Even wachten, licht uit, en nog maar eens proberen: hij doet het weer. Moeten we nog even snel naar huis om hem om te ruilen? Nee joh, nergens voor nodig. Geen tijd voor trouwens, daar komt Erik al aan. Licht weer aan en gaan!

Eerst nog even een koffiestop in Driel, waar we Gerrit, Johan en Erwin treffen.

Qoute van de website (www.firebladeclub.nl): ''Het 1-op-1 inlezen van de route geeft gegarandeerd problemen tijdens het rijden. Loop de route altijd zelf na in jouw kaartprogramma, herbereken hem en sla hem opnieuw op!''

En toch.............

Maar Urmond wist iedereen te vinden. Op ongeveer de warmste dag van het jaar/ de eeuw. Met 13 man/ vrouw een mooi groepje. Opsplitsen in 2 en gaan, voordat het echt te warm wordt.

Groep Michel heeft de eerste lunch van het weekend al te pakken.

En ondertussen in Spa.......(foto's zie Facebook)

Nu is de accu echt leeg. Mmm, toch iets niet helemaal goed met oma. Maar het aloude motto is nog altijd van toepassing: het is een 92' er, dus de oplossing is nooit ver weg. Gelukkig heeft Honda bedacht dat er in een CBR600F precies dezelfde accu gemonteerd zit. Sleutel 10, 12 en twee schroevendraaiers en het loopt allemaal weer. Een terasje was ook op loopafstand (en gelukkig heuvelaf), dus het vochtgehalte kon ook weer aangevuld worden. De rest van het weekend dan maar even zonder licht........

De verdere heenreis verliep zonder problemen. En wat heb je dan verdient?

Nummer 1 van de 161 (?!)

Ook Gerrit laat ze zich weer goed smaken. Zum wohl!

We moesten er even op wachten maar dan kregen we uiteindelijk toch een lekker bord eten voorgeschoteld. Smaakte uitstekend!

En zelfs een toetje! Wat ook weer voor de nodige hilariteit zorgde (blijkbaar).

We hebben die avond nog lang buiten mogen zitten. Tot het dan uiteindelijk toch het signaal: Feierabend gegeven werd. Om de relatie met de buren goed te houden, dus het bed opgezocht. Lekker slapen/ snurken!

En een Firebladeclub weekend is niet compleet zonder??? Regen! We hebben er wel wat moeite voor moeten doen, maar op zaterdagochtend, tussen 9:30 en 9:45 regende het zowaar.

Het ging echter weer net zo snel als het kwam. Door de hoge temperaturen en een beetje wind ook nauwelijks natte wegen. Dat wordt weer een topdag!

Zie hier de 'dat kan toch echt niet voor dat geld' lunchlocatie van de zaterdag. 3-gangen Schnitzelmenu voor €6,-. Dat kan toch echt niet!

Het kon wel, en met gevulde buikjes weer op de motor. Wat een mooie route!

Na een lekker dagje sturen weer mooi op tijd terug bij het hotel. Een welverdient biertje en dan op naar de barbeque. Ja, vanavond zelf koken.....

En ondertussen op de parkeerplaats.....

En aan al dat moois komt natuurlijk ook weer een einde. Zondagochtend na het ook weer uitstekende ontbijt eerst nog even de drankrekening voldoen. Daarna kregen we groen licht om te vertrekken. Eerst nog een poging tot groepsfoto, op initiatief van de hoteleigenaars. Nog even oefenen jongens, bij de Firebladeclub heeft dat iets meer voeten in de aarde. Maar toch, leuk geprobeerd.

Ook op de terugreis (nog steeds zonder verlichting, maar ook zonder problemen) liepen beide groepjes weer mooi synchroon en hebben we elkaar weer regelmatig getroffen/ gezien en/ of ingehaald.

Die BMW hoort er overigens ook bij. Op uitnodiging van Jarno mocht deze introduce ook een dagje meesturen. Naar horen zeggen naar volle tevredenheid. Maar wie of wat er nu een overstap gaat maken is nog niet bekend.

Eindpunt de BP in Maastricht. Ook weer voorbeeldig, iedereen tegelijk aanwezig. Dat is weleens anders geweest....

Ook Alex en Jarno hebben de inmiddels beproefde 'anders wisselen we toch even van accu' methode ontdekt. Ook met een 2004 kan het dus.

Sommigen zweten peentjes, anderen weer hartjes. Maar gezweten hebben we allemaal. Wat kan het toch mooi weer zijn! Heeeeel mooi weer.

En dan de laatste etappe: Maastricht naar huis. Dit keer met verplichte/ geplande vluchtstrook stop. Voor Erik was het moment daar dan toch echt: 250.000km.

Daar moest natuurlijk voor gestopt worden om dit even vast te leggen. Proficiat! Op naar de??????

En thuis werd dit op geheel eigen wijze gevierd.

Hoeveel vliegjes zijn er in die 250.000km al gesneuveld????

Proost!

1400km (x13), twee dynamo's en heel veel liters zweet verder is iedereen weer voldaan en tevreden thuisgekomen.

Mensen, allemaal weer bedankt voor jullie bijdrage (op wat voor manier dan ook).

Graag tot de volgende keer, met of zonder licht.

Groetjes Sander.

PS: meer foto's, filmpjes en andere ongein op Facebook.

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Rad
  • Overkamp
  • Putoline
  • Rens de Jonge Installaties
  • Ten Kate Racing
  • Gerrit Cnossen
  • Ten kate
  • MLM Motorparts
  • Bor Motorparts
  • DoubleTronics
  • Erik Nibbelink
  • Ten Kate Webshop
  • Motor Oost
  • Motor Hotel Amtunnel