LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
DoubleTronics
DoubleTronics
www.doubletronics.nl
Superpole
Superpole
www.superpole.nl/
MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/

Laatste nieuws

19-12-2017 - Jaaroverzicht 2017

Jaaroverzicht Firebladeclub 2017 

 

1e aktiviteit: Nieuwjaars-etentje 29 januari Ribhouse Texas te Voorst

De blades zijn nog in diepe winterslaap als de 1e aktiviteit van de Firebladeclub op het programma staat.
29 januari bij het Ribhouse Texas te Voorst een avondje onbeperkt spareribs eten. Dit jaar wordt het ons
bekende adres op zondagmiddag aangedaan en we kunnen vanaf 17.00 uur aan tafel. 

Ca. 15 leden en aanhang heeft de moeite genomen om het seizoen met elkaar te openen.
Wel vreemd, want als het over een eet-aktiviteit binnen de club gaat kunnen we normaal gesproken op een
dubbel deelnemersaantal rekenen! Het voordeel van de gematigde opkomst is dat we met z'n allen
aan 1 tafel kunnen plaatsnemen, wel zo gezellig.

 
​Het eten en drinken is in overvloed en laten zich heerlijk smaken! Het jaar 2016 wordt nogmaals veelvuldig
besproken en ook wordt het komende motorseizoen met elkaar doorgenomen. Het voordeel dat we relatief
vroeg aan tafel zijn gegaan is dat het ook niet ontzettend laat wordt. Het is immers zondag en maandag
verwacht de baas dat we weer op tijd aan de arbeid gaan. Na een overheerlijk dessert en het gebruikelijke
bakkie koffie besluiten we rond 22.00 uur dat het genoeg is geweest. Een ieder neemt afscheid met
de boodschap dat we elkaar weer snel zien. Een goede seizoensopener, en dat zonder motoren! Dat belooft nog wat....

 

2e aktiviteit: Motorbeurs Utrecht 23 t/m 26 februari

​Na het nieuwjaarsetentje is de volgende aktiviteit de officiele opening van het motorseizoen op de
Utrechtse motorbeurs. De Firebladeclub is uiteraard ook weer present en woensdagavond 22 februari
zijn een aantal vrijwilligers weer druk in de weer om de clubstand op te bouwen.

​Het begin is goed, het is snertweer, 4x op en neer lopen naar de parkeergarage blijkt wederom
geen lolletje te zijn en als we bij onze stand komen staat de IJsspeedway-club op onze plek.
Telefonosch kontakt met de bewuste club opgenomen en verteld dat ze 1 straatje verkeerd stonden.
De hele handel een straat terug verhuist en ja hoor we kunnen beginnen!

​Na een uurtje of 2 bouwen, sleutelen en ophangen zuigt de voorzitter de laatste onvolkomenheden weg,
de motorbeurs kan beginnen! Via onze sponsor BOR-motoren, Ten Kate en Honda Benelux moet we met zeer
veel moeite de beloofde nieuwe Fireblade op de beurs zien te krijgen. Een Firebladeclub-stand zonder
nieuwste Fireblade, dat is niet mogelijk!. Met dank aan bovengenoemde bedrijven werd de 2017 Fireblade
donderdagmorgen, de beurs was al geopend, als nog op de stand afgeleverd.

​Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag is het druk op de motorbeurs. Tijdens deze dagen denk je wel eens
dat heel nederland motor rijd! Ook dit jaar nemen een aantal leden de moeite om de clubstand te bezoeken
en er wordt weer gezellig bij gekletst. Zondag krijgen we bezoek van de eeuwige Amsterdammers, rijden
samen ook een Blade, maar nog steeds geen lid!
Ze waren de belofte uit 2016 niet vergeten en komen speciaal de beloofde appeltaart met slagroom afleveren, top mannen!

Zondagavond om 18.00 uur wordt de beurs weer afgesloten. Met een aantal vrijwilligers wordt de stand
weer gedemonteerd en naar het vervoer in de parkeergarage gebracht.
 
4 machtige motordagen !

 

3e aktiviteit: Algemene Leden Vergadering 12 maart

​Aktiviteit?? ALV, het is dat we een officiele club zijn dus dan ben je het verplicht voor je leden,
maar anders had het voor het merendeel van onze leden niet gehoeven! Ala, ook dit jaar wordt het wel en
wee van de club weer officieel besproken op de bekende lokatie; Steakhouse Cunera te Rhenen.

​13 leden nemen de moeite om de vergadering bij te wonen. Het is een belangrijke vergadering,
Tom heeft namelijk besloten om na 9 jaar voorzittersschap de hamer over te dragen. De aanwezige leden
moeten vanmiddag dus een nieuwe voorzitter(ster) kiezen. 
 
​Voorafgaande aan de vergadering worden de financiele cijfers gecontroleerd door Alex Zwaak en
Marcel van der Schee. Marcel is vervanger van Wouter Schuch omdat deze niet op tijd bij de
vergadering aanwezig kon zijn. De cijfers worden goedgekeurd zodat de vergadering kan beginnen.
 
​De bekende agendapunten worden afgewerkt waarbij Sander nog een uiteenzetting doet over de
toeragenda van dit jaar. Ziet er allemaal veelbelovend uit! Belangrijkste agendapunt is
natuurlijk het voorzitterschap. 
 
Tom had in de opening van de vergadering al aangegeven dat hij zijn 3e termijn erop had zitten
en niet herkiesbaar is, op de vraag of er iemand interesse heeft om voorzitter te worden geven
2 leden aan dit te willen doen, Marcel v.d. Schee en Lineke van Andel. Dit betekent dat er
gestemd moet worden dus snel een vel papier in kleine stukjes scheuren en 11 papiertjes uitdelen
(Marcel en Lineke stemden niet mee) Een ieder vult zijn voorkeur in en dan tellen wie het gaat
worden. Uit de telling blijkt dat Lineke onze nieuwe voorzitter is geworden.
Ze wint met 1 stem meer de stemronde, 6 voor Lineke en 5 voor Marcel.
Lineke wordt van harte gefeliciteerd en welkom geheten in het bestuur.
Gerrit bedankt Tom en natuurlijk ook Willemijn voor hun inzet voor de club en overhandigt
Tom nog een presentje en Willemijn een bos bloemen namens de Firebladeclub.
 
​De vergadering wordt om 14.30 uur gesloten. Na een afsluitend drankje neemt iedereen afscheid,
op naar de 1e werkelijke motoraktiviteit!
 
​4e aktiviteit: Openingsrit 2017 2 april
Het seizoen begint direct met een flinke rit. Een nieuw tocht, uitgezet door Johan Vermeer,
in totaal ca 280km.
We zullen starten (en eindigen) bij het ons welbekende Restaurant Cunera in Rhenen.
De route start dus in de Betuwe, gaat een stuk over de Veluwe, en via de Utrechtse
heuvelrug weer terug.

​Om de openingsrit onder Firebladerijders te promoten wordt er een evenement op
de Facebookpagina van de club gezet. Dat kan nooit geen kwaad, we zien wel wat er van komt.
 
​2 April, eindelijk het is zo ver! Voor het eerst dit jaar met de Fireblade club een toertocht rijden,
we hebben er naar uit gekeken. Zondagmorgen is het nog mistig en niet al te warm. Warm aankleden
en vertrekken naar Rhenen waar het vertrek om 10.00 - 10.30 gepland is bij Steakhouse Cunera.
Bij aankomst kijkt menig lid zijn ogen uit! Door de Facebook actie zijn er wel geteld 38 Fireblades richting
Rhenen gekomen, een onwaarschijnlijke opkomst!
 
 
​De deelnemers heten elkaar welkom en de introducés stellen zich voor. Onder een bakkie koffie worden de
1e ervaringen uitgewisseld en sterke verhalen verteld. Nadat er ​9!​ voorrijders aangesteld zijn kan het dan
eindelijk beginnen, 280 mooie kilometers door het midden en oosten van Nederland.
​Na een stuk door de betuwe en de passage van de Postbank belanden we op de Veluwe waar de middaglunch
is gepland. Je moet natuurlijk ook aan de inwendige mens denken en een uitsmijter gaat er wel in!
Onder een heerlijk zonnetje kunnen we op het terras van de Veluwse keuken genieten.
 
 
​Na de onderbreking stappen weer op om het 2e deel van de route te rijden. Veluwe, stukje Ijsseldijk om
uiteindelijk rond 16.00 uur weer te arriveren in Rhenen. De zon is er goed bijgekomen dus de dag wordt
afgesloten op het terras van Steakhouse Cunera. Onder het genot van een welverdiend sapje wordt de dag
en de route gevalueerd. Een geslaagde dag!
 
​5e aktiviteit: Pitstopdag 22 april
 
​22 april, een week voor de nederlandse ronde in het WSBK staat de bekende pitstopdag gepland.
Een dag vol motoraktivteit bij Ten Kate in Nieuwleusen. ​Normaal staan we als Firebladeclub hier altijd met
een stand maar door onvoldoende beschikbare mankracht moesten we dit jaar verstek laten gaan.
Een aantal leden nam wel de moeite om al het moois in Nieuwleusen te bekijken.
 
 
​Belangstelllende waren er genoeg en er mocht weer een kijkje op de raceafdeling genomen worden.
De grote hal was het decor voor de welbekende interview's en de showroom werd door talrijke mensen bezocht.
 
 
​Op het buitenterrein waren de veel bezochte vermogensbanken te vinden en daarnaast waren diverse
stuntrijders de hele dag hun kunsten op het asfalt aan het vertonen.
Een geslaagde dag onder redelijke weersomstandigheden.
 
​6e aktiviteit: Pinksterweekend Thuringer Wald 2 t/m 5 juni
 
​De 6e aktiviteit staat garant voor een fijn weekendje sturen in het Thuringer Wald.
Het is het 1e clubweekend van het jaar en zit al heel snel vol geboekt. 14 personen zullen op 2 juni op het
startpunt staan, op 2 startpunten dus. Het officiele startpunt was het pompstation Beek
bij de duitse grens maar 3 weken voor vertrek werden we door Jan van Dam Motoren uitgenodigd om
bij zijn motorzaak in Oosterhout te vertrekken. Bakkie koffie met koek werd geregeld dus een goed plan.
 
 
​Oosterhout - Beek, hemelsbreed nog geen 20 Km. Een aantal deelnemers besluiten toch bij Beek te
vertrekken dus de groepen zijn meteen verdeeld.
 
 
​Rond half 10 komt een ieder aan op het door hem/haar gewenste vertrekpunt. Onder het genot van een
bakkie koffie, gevulde koek erbij wordt er bij gepraat. Thierry heeft de mat-zwarte 2017 bij zich die
van alle kanten bewonderd wordt. Rond half elf wordt er gestart en onder zeer mooie omstandigheden
volgt de route binnen door naar Emmerich waar de autobahn wordt opgezocht. De eerste 125 km
van de 470 km lange route worden op de autobahn afgelegd. Het gas kan open en de kilometers gaan
gewillig onder de wielen door. Vlak voordat de route afbuigd van de autobahn naar de provinciale wegen
besluiten we om demotoren af te tanken en de inwendige mens te verzorgen.
 
 
​Na een oponthoud van een half uur besluiten we de route te vervolgen. Mooie wegen zijn ons deel
en het zonnetje doet goed zijn best, dit gaat een mooi weekend worden. Rond 17.00 uur bereiken we
Oberschönau waar we kamers hebben gereserveerd in berghotel Simon.
​Groep 2 laat niet lang op zich wachten zodat de hele club weer verenigd wordt. Na deze mooie rit
worden de kamersleutels verdeeld en frissen we ons een beetje op om daarna op het terras een verkoelend
drankje te nuttigen. De motoren worden deels binnen en deels achter het hotel geparkeerd.
Toch wel een mooi gezicht hoor, zo'n mooie rij Fireblade's!
 
 
s'Avonds heerlijk gegeten en op het terras de dag geevalueerd en na gepraat onder het genot van het
nodige vocht. Rond 24.00 uur besluiten we dat het genoeg is geweest en zoeken we ons bed op.
 
​Zaterdag staat er een route van ca. 300 Km op het programma, niet te laat vertrekken dus.
Vanaf 08.00 uur worden de ontbijttafels bezet, het plan is om rond 09.30 uur te vertrekken.
Nadat iederen voldoende heeft gegeten en gedronken worden de pakken aangetrokken en de motoren
gestart. We rijden vandaag in 3 groepen, lekker overzichtelijk en een ieder kan zijn/haar keus maken
om normaal, snel of nog iets sneller te rijden.
De route die Michel heeft uitgezet is werkelijk mooi, niet zo gek want volgens mij zijn alle wegen in
dit gebied mooi om op de motor te rijden. Het eerste deel van de route wordt onder zeer mooie
omstandigheden afgelegd en rond 13.00 uur besluiten we te stoppen voor de lunchpauze. Toevallig
komen alle groepen hier weer bij elkaar zodat we met z'n allen van een heerlijke uitsmijter
kunnen genieten.
 
 
​Het eten smaakt goed, maar in het uur dat we aan het lunchen zijn betrekt de lucht.
Nog voordat we weer op de motor zitten voelen we de eerste druppels al vallen. Zal wel loslopen denken
we, er is immers goed weer voorspeld vandaag..... Echt niet, nog geen 3 bochten gereden en de
hemelsluizen gaan wagenwijd open.
We worden getrakteerd op een hoosbui van formaat en het 2e deel van de route moeten we over
kletsnatte wegen en onder erbarmelijke omstandigheden afleggen. Door het omgeslagen weer vallen de
groepen uiteen, een deel besluit een schuilplaats op te zoeken, een deel gaat vroegtijdig richting hotel
en een deel rijd de route af alsof er niets aan de hand is.
 
 
​Gelukkig bereikt iedere deelnemer uiteindelijk weer het eindpunt, de 1 iets droger dan de ander maar
dat mag de pret niet drukken. Snel douchen en de natte kleding te drogen hangen voordat we aan tafel
kunnen.
Voor het eten drinken we met z'n allen nog een drankje op het terras waarbij het gesprek komt op de
bouwjaren van de diverse Fireblade's. Lineke begrijpt niet dat een ieder de betreffende bouwjaren zo
kan opnoemen.
Sander maakt dankbaar gebruik van dit onderwerp en besluit de nieuwe voorzitster te testen door
haar alle aanwezige Fireblade's van oud naar nieuw op een rij te laten zetten.
De deelnemers pakken vandaag nogmaals de motoren en worden door Lineke geinstrueerd waar
ze mogen parkeren.
 
 
Na een poging of 3 staan ze dan allemaal in de juiste volgorde, knap gedaan hoor!
 
Het buffet wordt deze avond ook weer flink aangesproken door onze groep, maar er is voldoende
dus geen probleem. Een ieder heeft het naar z'n zin maar vinden dat de avond veel te snel voorbij gaat.
Ook vandaag zoeken we rond 24.00 uur ons bed op, morgen liggen er wederom 300 mooie kilometers op
ons te wachten.
 
 
​Zondagmorgen, als we wakker worden horen we het onheilspellende geluid......regen! De gordijnen gaan
open en we zien alleen maar een grijze lucht waaruit veel regen valt. Het zal toch niet hey?
Afijn, eerst maar op het gemak ontbijten en dan maar eens op de buienradar kijken. Na weer een
voortreffelijk ontbijt wordt besloten om de start van de vandaag te rijden route uit te stellen.
Volgens de buienradar wordt het niet eerder dan 12.00 uur droog. Jammer, maar je moet de ellende ook
niet opzoeken. Maar de buienradar heeft redelijk gelijk, rond 12.00 uur is het inderdaad droog,
nog een half uurtje wachten zodat het wegdek kan opdrogen en dan kunnen we.
Een groot deel van de groep besluit om eerst de MotoGp op de breedbeeld telefoon van Thierry
te bekijken. Sander, Moniek, Lineke, Johan en ondergetekende besluiten dat we de GP ook wel in de
herhaling kunnen bekijken, we zijn hier om te rijden dus dat gaan we dan ook doen. 
 
 
​We verekken rond 13.00uur om alsnog de geplande route te rijden, we zien wel hoever we komen.
Het weer is inderdaad opgeknapt en de wegen zijn al mooi droog. Met 5 personen kunnen we goed het
tempo erin houden en na zo'n 100 km stoppen we om te lunchen. Een vriendelijke ober zet ons op de foto
en na een portie currywurst mit pommes besluiten we om de route te vervolgen. Door een mooie omgeving
en over nog mooiere wegen lukt het ons om de geplande route ook daadwerkelijk af te rijden.
Rond 19.00 uur komen we weer bij het hotel aan waar ook de overige deelnemers net terugkomen.
Na de MotoGP hebben ze toch nog de broodnodige kilometers kunnen  maken in de omgeving van
Oberschönau, iedereen weer tevreden.
s'Avonds weer heerlijk gegeten en nagepraat. Het weekend is weer snel voorbij gegaan, morgen alweer
richting huis. Rond 23.00 uur vindt iedereen he best en zoeken we onze bedden op.
 
 
​Maandagmorgen, 2e pinksterdag. We worden rond 07.00 uur wakker en zien dat het gelukkig droog is.
Kunnen we vandaag gewoon de geplande route van 470 Km rijden, bij regen ben je al snel geneigd om
de autobahn op te zoeken en eindigd het weekend niet zoals het hoort. Eerst maar ontbijten, afrekenen,
motorkleding aan en de bagage op de motor knopen.
Rond 09.30 uur nemen we afscheid van de hoteleigenaar en rijden we huiswaarts.
Na 350 mooie binnendoor km's worden de laatste 120 Km op de autobahn afgelegd.
Bij Beek komen we Nederland weer binnen en kunnen we concluderen dat dit weer een zeer geslaagd
weekend is geweest.
 
7e aktiviteit: 2e clubrit Rossum 11 juni
 
​Kort na het goed verlopen pinksterweekend staat de 7e aktiviteit alweer op het programma.
De jaarlijkse Rossum rit wordt op 11 juni verreden en is door onze 92-ers Sander en Erik georganiseerd.
Omdat het dit jaar 25 jaar geleden is dat de 1e Fireblade het levenslicht zag willen Sander en Erik
een feestelijk tintje aan deze dag geven.
 
 
​De ingredienten voor vandaag:  300, voornamelijk duitse, kilometers - een duitse lunch - en........mooi weer!
 
 
​We starten de dag rond 09.00 uur en met een stop in Renkum en een stop bij het tankstation Twello
langs de A1 ontstaat de eerste groep. Met 5 motoren koersen we naar Rossum waar we rond 10.00 uur
arriveren. Erik is al aanwezig maar het Peulke is nog gesloten, geen koffie, dat is niet best. Ze zullen het
toch niet vergeten zijn hey! De groep wordt steeds omvangrijker en om tien voor half elf komt ook de
eigenaar van het Peulke opdagen. Eerst maar een bakkie koffie doen.
 
 
​Voordat het half elf is de groep uitgegroeid naar zo'n 20 deelnemers, een gestaag groeiend
percentage met de bekende oranje Repsol kleurstelling.
​Nadat iedereen zijn koffie/thee genuttgd heeft en er nog een schietgebedje wordt gemaakt wordt de
groep opgedeeld en maken we ons klaar voor vertrek. Het is prachtig weer en na de 1e 10 Km zitten we
al op duits grondgebied waar het grootste deel van de route overheen loopt. De 1e etappe verloopt
voorspoedig en na 140 km stoppen we voor de lunch. Een ieder kijkt verbaasd op als we de eerder
vertrokken groep Zwaak uit de tegenovergestelde richting zien aankomen.
Blijkt dat Alex de 2016-route heeft ingeladen en die loopt net andersom.
 
 
​We nemen plaats op het terras en tijdens een drankje en een warme hap wordt het 1e deel van de
route geevalueerd. Marjolein heeft het nog steeds naar d'r zin. Als introduce wilde ze ook wel een
clubritje meerijden. Deze rit was bij haar in de buurt dus dat was mooi, blijkt het wel de langste route
van dit seizoen te zijn, 325 km! Uiteindelijk rijdt ze de hele route uit, goed gedaan meisje!
 
​Na de lunch rijden we verder om het 2e deel van de route af te werken. Mooie omgeving, mooie wegen
en vlak voor het eindpunt vinden we dat we wel een ijsje verdiend hebben. Even gestopt dus, een lekker
ijsje genuttigd waarna we de laatste 30 km van de route afmaken.
 
 
​Alle groepen hebben het eindpunt bij het Peulke weer weten te vinden, waar ons een verrassing wacht.
In verband met het 25-jarige jubileum van de Fireblade worden we door onze 92-ers Sander en Erik
getrakteerd op een afsluitende maaltijd! Snitzel, friet en salade....dat gaat er wel in.
Top geregeld mannen!
 
 
​Onder genot van een drankje volgt al snel de traktatie van Sander en Erik. Een ieder geniet met volle
teugen, dat smaakt wel na een daagje in duitsland sturen.
 
 
Na het eten brokkelt de groep uiteen, een ieder neemt afscheid van elkaar. Rond 20.30 uur besluiten
wij ook om terug te gaan. Via Enschede en de Twente-route uiteindelijk weer in Driel geeindigd.
Was weer een superdag, Sander en Erik, super bedankt en super geregeld! 
 
​.. aktiviteit: TT-Assen 23 t/m 25 juni
 
 
​Het mooiste motorspektakel wat Nederland kent zit er aan te komen, geen officiele clubaktivteit,
maar ook dit jaar gaan 7 Bladerunners en 2 introduce's mee naar camping de Vogelpoel te Hooghalen;
onze uitvalbasis voor de Nederlandse ronde van de MotoGP!
​Vorig jaar hadden we hier ook ons kampement opgeslagen en dat is ons heel goed bevallen.
Dit jaar completeren Lylian en Willemijn het 9-tal. Worden weer mooie dagen!
 
 
​Zondag 18 juni, je leest het goed, een week voordat de TT verreden gaat worden arriveren we bij
Trees om onze tenten op te bouwen. Met 2 koekblikken sterk worden tenten, barbeques, kratjes bier en
nog meer benodigde handel aangevoerd. Het is schitterend weer om tentje te bouwen en het scheelt
komend weekend een hoop tijdstress. Voor een euro/dag/tent zet je tent dus een week van te voren
al neer, geen geld. De camping is nog niet druk bezocht maar dat zal 1 week later anders zijn,
dan staat het weer vol.
Na 2 uurtjes klussen staat de hele handel weer, picknick-set tussen de tenten en een afsluitend biertje.
Nog 4 nachtjes slapen, we kunnen niet wachten.
 
 
​Donderdagavond is het vertrek naar Assen gepland. De hele week hebben we super weer gehad maar
precies deze avond hebben we onweersbuien. Nou ja, de tent staat, dus we gaan gewoon.
Rens, Kevin en ik rijden vanuit Driel en Arie rijdt vanuit Woerden naar Assen. Jeroen, Thierry en Lylian
arriveren vrijdagmorgen. Tom en Willemijn zullen vrijdag aan het einde van de middag aankomen.
Vrijdagmorgen rond 10.30 uur vertrekken we naar het circuit om de trainingen te volgen.
We nemen plaats op de GT-tribune en zien leuke trainingen bij goed weer. 17.00uur hebben we het wel
gezien en keren terug naar Hooghalen waar Tom en Willemijn ook gearriveerd zijn.
 
 
Eerst maar onder het genot van een biertje de dag verwerken waarna topchef Arie den Blijker een
demonstratie van zijn barbeque-kunsten ten beste geeft. Het smaakt allemaal weer best en s'avonds
is het nog lang gezellig!. De nachtrust wordt verschillende malen onderbroken omdat ons luchtbed nog niet
van voldoende duck-tape is voorzien om de hele nacht op spanning te blijven. Regelmatig wordt die nacht de
luchtbedpomp gehoord.
 
 
​Zaterdagmorgen zijn we er weer vroeg bij. Na een goed ontbijt vertrekken we naar het ciruit. Het regent
een beetje en voorrijder Jeroen vindt dat voldoende reden om afslag assen voorbij te rijden en pas weer
bij afslag Groningen om te keren. Nou, wij dus niet!, we wachten ze bij de parkeerplaats wel op, we moeten
wel want Jeroen heeft de toegangskaarten. Het regent nog steeds dus proberen we een plekje op de
overdekte hoofdtribune te scoren. Daar waren meer mensen op gekomen, het zit propvol!
We kopen een paraplu en lopen naar de tribune bij TT-World. Daar zijn zat zitplaatsen en met wat plastic
en de paraplu's kunnen we de trainingen redelijk droog volgen.
Vanaf 13.30 uur begint de Q1 en Q2 voor de MotoGP onder wisselende omstandigheden.
Zarco pakt zijn eerste pole, Marques staat op 2 en Rossi moet zondag vanaf de 4e plek vertrekken.
De ingredienten voor de racedag zien er goed uit. Om 15.30 uur besluiten we terug te gaan naar Hooghalen,
ff boodschappen doen en s'avonds zullen we naar tante Lien in Smilde gaan.
 
 
​Tante Lien is de drijvende kracht van de plaatselijke Smilde's Chinees. Vorig jaar hebben we haar
ook met onze aanwezigheid verblijd. Dit jaar maar weer een bezoekje brengen dachten we, met
9 man/vrouw genieten van de chinese keuken, daar kom je de avond wel mee door! Drank en voedsel
in overvloed, zelfs Tom had het naar z'n zin!
s'Avonds was het nog lang gezellig op de camping, een ieder had zin in de wedstrijdag. Weltrusten
 
 
​Zondagmorgen rond 05.00 uur horen we de motoren alweer voorbij denderen, richting circuit.
Dat is wel erg vroeg, wij zullen rond 08.00 uur vertrekken, dan kun je ook nog wel een plekkje op de dijk
bemachtigen. Rond 08.15 uur arriveren we bij het circuit en parkeren de motoren achter de Stekkenwal.
Lopend naar de entree spotten we de gele en witte van Johan, die zijn er dus ook vroeg bij.
Een plekje op de dijk, naast de Stekkenwal, is zo gevonden en we installeren ons pal voor een vidiwall,
kunnen we mooi de race's goed volgen.
​Gewapend met paraplu's en naar binnen gesmokkeld plastic kunnen we ons redelijk droog houden,
het weer is nog steeds niet top!
 
 
Vanaf 11.00 uur starten de race's en we zien een mooie en spannende MOTO3 en MOTO2 wedstrijd.
Allemaal leuk en aardig maar het gaat ons natuurlijk om de matadoren in de MOTO-GP. Laat maar beginnen,
we kunnen niet wachten! 14.00 uur is het zover. Na de opwarmronde wordt de wedstrijd gestart.
Zarco doet het goed maar kan de druk uiteindelijk niet aan en zakt langszaam af. De strijd gaat tussen
Petrucci, Marques en Rossi. 2 ronden voor de finisch is het nog steeds niet duidelijk, maar na een mislukte
actie van Marques in de GT-bocht pakt Rossi zijn 1e winst in dit seizoen! Petje af,
38 jaar en gewoon de winst pakken, klasse!
 
​Na de Moto-GP kijken we nog een deel van de Red-Bull rookie cup waarna we rond 16.00 uur het
circuit verlaten .......het is alweer voorbij, weer een jaar wachten. Tom en Willemijn moeten hun tent nog
opbreken, ze gaan vanavond weer naar huis. Na wederom een heerlijke barbeque sluiten ze rond 20.30 uur
aan in de file. De overige pakken nog een biertje en praten na over de races van vandaag.
Rond 22.00 uur zijn we het zat en zoeken het luchtbed op.
​Maandag wordt het kampement weer opgebroken en rijden we weer huiswaarts. Het was weer een
super gezellig, spannend en fantastisch weekend. Volgend jaar weer naar Trees dus!
 
8e aktiviteit: Ardennenweekend 28, 29 en 30 juli
 
Dit keer met een (door verschillende onstandigheden) klein clubje vertrokken voor een
driedaags clubweekend. 
Bestemming: motorherberg LesArondes in de Ardennen. Normaalgesproken de omgeving van de
vijflandentocht. Nu de routes net even anders gemaakt. Zelfde omgeving, veel nieuwe verassende
wegen ontdekt. 
 
Vrijdagochtend verzamelen bij de Shell, net over de grens bij Venlo. Aanwezigen: Paul, Erik,
Lineke en Sander.
 
​Marcel en Claudia zouden i.v.m. later vertrek hun eigen route rijden en s'avonds in Waimes bij de
groep aanschuiven. Het liep helaas anders, door nog onbekende oorzaak kwam de Repsol van Marcel in
de buurt van Venlo plat op het asfalt te liggen. Door de schuiver had Marcel de nodige verwondingen
opgelopen en het weekend eindigde al snel voor hem in het ziekenhuis. Helaas!
 
Onder goede omstandigheden door Duitsland/ Luxemburg naar Waimes (Belgie) gereden.
Onderweg natuurlijk de nodige eet-drink-rook-plas- en tankstops. Eind van de middag net op tijd op
de plaats van bestemming. We hadden de motoren goed en wel droog in de stalling staan of de
hemel brak los. Timing!
 
In de avond konden de deelnemers zich mooi vermaken met een lekker biertje en een potje kaarten.
 
 
​En anders was kon je wel een rondje 'museum' doen.
 
 
Op de zaterdag een mooie dagtocht van ruim 300km voor de boeg. Een mix van Belgie, Luxemburg
en Duitsland. Eerst effe het weerbericht checken natuurlijk, ​bij Les Arondes hadden ze hun eigen
variant op Piet Paulusma..... De vooruitzichten bleken goed te zijn dus het hele spul naar buiten.
 
 
Het werd een dagje sturen in een gebied met een hoog 5-landentocht gehalte. Voor de innerlijke
mens werden natuurlijk de nodige stops gemaakt, werkelijk een perfecte dag!
 
 
Zaterdagavond stond er een heerlijke barbecue bij Les Arondes gepland, altijd goed! . Vlees, sla
en bakken maar!!
 
 
Zondagochtend weer klaarmaken voor de terugreis. Rustig aan en nog even gewacht tot de
laatste ochtendregen was weggetrokken, zodat we weer een mooie rit konden rijden.
Weer terug naar Venlo.
 
 
Het was weer een mooi weekend, bezetting aan de kleine kant maar dat heb je als je met
vakanties te maken hebt. Met Marcel gaat het gelukkig ook weer beter. Na een paar dagen ziekenhuis
Venlo mocht hij weer naar huis. 2 weken later is hij geopereerd aan zijn sleutelbeen en na een aantal
weken revalideren is hij gelukkig weer de oude.
​Met de Repsol liep het iets minder goed af,......total-loss, dus maar op zoek naar een goede vervanger.
Dat is ook weer goed gekomen!
 
 
9e aktiviteit: 3e clubrit -Sallandroute XXL - 6 augustus
​6 augustus, voor de thuisblijvers of voor degene die niet op vakantie gaan of al op vakantie
zijn geweest staat er vandaag een mooie route op het programma.
De Sallandroute XXL, gebaseerd op de ANWB Sallandroute maar dan eens zo lang gemaakt.
Het weer is goed dus het belooft weer een mooie dag te worden.
 
 
​Het vertrekpunt voor vandaag is "Grandcafe de Biester" in Holten, starttijd rond half elf.
Tussen 10.00 en 10.30 verzamelen menig bladerijder zich in Holten waar onder een
heerlijk zonnetje de dag wordt geopend met een kop koffie. Tegen half elf missen we
eigenlijk nog 2 personen, Sander en Moniek.... dat zijn we niet gewend van ze.
Wat blijkt, de CBR 600 van Moniek blijkt een kabelbreuk te hebben en is achtergelaten bij
een benzinestation. Vandaag zal ze als duopassagier bij Sander achterop de tocht meerijden.
​Met de "oudste" en "Nieuwste" Fireblade wordt de tocht gestart, Jan en Johan rijden vandaag
op de 2017 mee, Sander en Erik immer op de 92'ers
 
 
​De lengte van de route bedraagt ca. 225 Km en onder zonnige omstandigheden is dat geen straf.
We rijden door het Sallandse landschap en een stukje veluwe.​De geplande lunchpauze moet een
paar kilometer uitgesteld worden, de uitbater had precies op deze zondag zijn deuren gesloten dus
moesten we op zoek naar een ander restaurant. Geen nood, na een paar kilometer zien we een goed
alternatief en de blade's worden de parkeerplaats op gestuurd. Buiten op het terras zoeken we een
plekje en al snel volgen uitsmijters, gehaktballen, salade en soep, heerlijk!
Vandaag blijkt dat de enige bui die zich boven nederlands grondgebied begeeft precies
boven onze lunchplek tot uitbarsting komt. Parasollen wat dichter bij elkaar geschoven en we
kunnen het redelijk droog houden.
 
 
Gelukkig was de bediening niet al te vlot en was het alweer ruimschoots droog voordat we verder gingen.
Deel 2 van de route, weer met de pont over de Ijssel en via Deventer, Almen en Lettele weer
terug naar Holten voor een ijsje in de zon. We concluderen dat het een mooie dag is geweest!
 
10e aktiviteit: Vijflandentocht 2 en 3 september
​De beruchste tocht van het jaar staat weer op de kalender, 2 dagen heerlijk sturen in het grensgebied
van Nederland, belgie, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. 
 


We rijden dit jaar de 2015 versie van de route en het verzamelpunt is het alom bekende van der
Valk restaurant bij Urmond. ​Rond 10.00 uur druppelen de deelnemers binnen maar de teller
blijft op 6 steken, het opgegeven weer zal daar debet aan geweest zijn.
 
Eerst maar een bakkie koffie voor vertrek en rond 10.30 starten 5 fireblade's en 1 CBR 600
om aan de route te beginnen. Het begin is nieuw van de tocht want dit jaar rijden we voor het
eerst door de nieuwe A2 tunnel bij Maastricht. We komen iets te ver uit de tunnel, dus bij de
eerste afslag keren we en rijden naar de de voorgaande afslag om rchting Vaals te rijden.
Nederland uit en Belgie in, het blijft een mooi stukje maar voordat we de 1e bomen van de Ardennen
ontwaren begint het 1e buitje van vandaag ​naar beneden te vallen.
Regenpakken worden aan getrokken en we vervolgen onze route. In Bleialf gestopt voor een heerlijke
uitsmijter en daarna door naar Dasburg/Vianden waar het weer veel beter is. ​
Bij de grens de motoren afgetankt en op naar de passage met Frankrijk.
Glaasje drinken net voor de grens en het laatste stuk voor vandaag kan beginnen.
Vlak voor het eindpunt gaan de hemelsluizen weer open.

 
We schuilen met de motoren in een bushalte en telefonisch proberen we een slaapplaats
te scoren. Uitgerekend dit weekend zijn er overal wijnfeesten georganiseerd. ​
Wat we ook proberen, alles in de omgeving zit vol. Na de zoveelste poging boeken we resultaat,
op een afstand van ca.50Km is er nog plaats.
Het is al half acht geweest en in de stortbuien moeten we nog ca. 45 minuten rijden naar ons eindpunt.
Rond half negen komen we in het stadje aan, het hotel ligt midden in het centrum ​en we moeten een illegale
route nemen om bij de voordeur te komen. ​Affijn, we zijn er, ze hebben nog kamers, en als we niet eerst
gaan douchen kunnen we nog eten ook. ​Het eten smaakt goed, de bedden liggen best en de motoren
staan aan de ketting. Het was weer een mooie dag!
Zondagmorgen is het om 08.00uur ontbijttijd. Buiten zit het dicht van de mist dus eerst maar eten
en dan zien we wel verder. Na het ontbijt wordt het al snel lichter dus tassen pakken en opstappen.
Voordat we de route vervolgen de bijna leeggerden tanks gevuld en we kunnen weer.
​Het zondag-deel van de route blijft toch het mooiste stuk. Bernkastel Kues, Cochem en het gebied rond
Adenau, prachtig! Door wat omleidingen lopen we achter op het tijdschema en Sander en Moniek besluiten
vroegtijdig de route naar huis te kiezen. Sander moet s'avonds weer aan de arbeid.
Rond 19.00uur komen we weer aan in Maastricht waar we bij het bekende tankstation de route afsluiten
en de tanken voor de laatste keer afvullen.

Het was weer een mooi weekend, s'maandags de blade maar eens opgepoetst.
Na al die regen en stukken off-road was dat wel nodig.
 
11e aktiviteit: 4e clubrit - de Waterlandroute - 8 Oktober
​Op 8 oktober rijden we onze 4e clubrit van het jaar in midden nederland, een gebied waar we eigenlijk
nooit komen met de club.

​De waterlandtocht, een route die van het internet is geplukt en die ik al eerder met Tom heb nagereden.
​Starten in Meerkerk en eindigen in Vianen, daartussen ca. 230Km afwisselende kilometers.
​Rond 10.00uur verzamelen bij een filiaal met de grote "M" in Meerkerk, langs de A27. Erik heeft al
geinformeerd hoe het weer is en zal rond 10.30uur arriveren. Op het laatste moment komen er nog 2
Repsol-mannnen de groep versterken, ook iets later in verband met een onverwachte verkeersomleiding.

​Nadat iedereen voldoende koffie heeft gehad starten 2 repsols, 2 2017 blade's en 1 92-er de route.
We rijden het eerste stuk door de Alblasserwaard om bij Krimpen het pontje naar de overkant te nemen.
De route doet zijn naam eer aan, de 1e bui komt naar beneden. We vervolgen de route richting Gouda via de
IJsseldijk en het wordt alweer snel droog. In de Meie (achter Bodegraven) stoppen we om te lunchen.
De lucht ziet grijs maar we besluiten toch buiten op het terras te gaan zitten, achteraf een juiste keuze.

​Nadat de inwendige mens weer is gevuld vervolgen we onze route via Nieuwkoop, Ter Aar, Kudelstaart
en Breukelen. Laatste stuk van de route leid over de Lekdijk richting Vianen. Na de lunchpauze hebben we
heerlijk weer en het zonnetje is ook aanwezig.
De laatste dijkbochten worden onder de wielen weggereden en we eindigen onze tocht bij de
pomp in Vianen. Het is rond 17.00 uur en uiteindelijk is het weer een mooie dag geweest.

 

12e aktiviteit: Non-motor aktiviteit - 18 November

​De 12e en laatste clubaktiviteit is de bekende bowlingavond met aansluitende steengrill-sessie.
De opkomst is weer als vanouds, 23 personen geven zich op.......als er maar wat te eten is hey!

De laatste clubrit is weer achter de rug en de realiteit is dat de herfst en daarna de winter
zullen beginnen! We hebben een mooie zomer gehad, met vele mooie en gezellige tochten/ weekenden.
Dat vraagt altijd om een avondje napraten, maar ook vooruitblikken op het komende jaar.
 
​Eerst anderhalf uur bowlen op 4 banen waarbij de nodige diepte en hoogterecords worden verbroken.
Het is gezellig en na de sportieve plicht schuiven we aan om het vlees op de hete stenen gaar zien te
krijgen. Alles smaakt goed en rond 23.00uur besluiten we de avond!

​2017 was weer een mooi Fireblade-jaar. Mooie routes, goede en minder goede opkomsten,
veel gezelligheid, mooi en minder mooi weer en weer veel mooie kilometers weggereden.
 
Op naar 2018, dat het maar net zo'n mooi jaar mag worden!

 
 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Gerrit Cnossen
  • Superpole
  • Rad
  • Ten Kate Webshop
  • Motor Oost
  • Overkamp
  • DoubleTronics
  • Steakhouse Cunera
  • MLM Motorparts
  • Rens de Jonge Installaties
  • Putoline
  • Ten Kate Racing
  • Motor Hotel Amtunnel
  • Bor Motorparts
  • Erik Nibbelink
  • Ten kate
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg